www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=340

Regia:Stefen Fangmeier
Roluri principale:Garrett Hedlund, Edward Speleers, Sienna Guillory
Gen:Ac?iune, Aventuri, Fantastic
Durata:104
Producator:20th Century Fox
Premiera în România:15.12.2006

Eragon este un film destul de predictibil, o aventura fantastica pentru tineri ce se desfaooara într-o împara?ie mitica, personajul central fiind un baiat de la ?ara pe nume Eragon (Ed Speleers), al carui destin este sa devina un Calare? de Dragon. Acest destin baiatul îl afla când, aflându-se în padure, gaseote o piatra mare albastra care se dovedeote a fi de fapt un ou. Din acesta iese un dragu? dragon (generat pe computer). Dragonul creote oi se dovedeote a fi o ea, pe nume Saphira (voce Rachel Weisz).

Dupa ce raii care conduc împara?ia - regele Galbatorix (John Malkovich) oi vrajitorul Durza (Robert Carlyle) - l-au omorât pe unchiul care l-a crescut, Eragon îoi împlineote destinul ajutat de excentricul locului, Brom (un grizonat Jeremy Irons), care, vom afla pe parcurs, a fost el însuoi un Calare? de Dragon. ai cum ar putea fi o poveste fara o prin?esa ce trebuie salvata? În "Eragon" poarta numele de Arya, interpretata fiind de Sienna Guillory, a carei elegan?a aminteote de alte eroine epice din trecut, interpretate de Tilda Swinton oi Cate Blanchett.

Scenariul lui Peter Buchman, bazat pe primul roman al trilogiei best-seller "Inheritance" a lui Christopher Paolini, etaleaza toate clioeurile genului, dar spre meritul sau, filmul regizorului Stefan Fangmeier este placut ochiului, efectele speciale, precum cele implicând dragonul, fiind bine realizate. Produc?ia asigurata de Wolf Kroeger oi imagina asigurata de Hugh Johnson amintesc de "Stapânul Inelelor". Filmul are un final care paveaza calea spre continuarea trilogiei. Parin?ii pot fi linioti?i: deoi exista violen?a în film, este în cantita?i oi exprimari vizuale decente; în plus nu exista scene sexuale oi nici expresii necizelate. Filmul este în primul rând pentru adolescen?i, dar oi copiii mai mici se vor bucura de el.

Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=340