www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=338

The Holiday

Regia:Nancy Meyers
Roluri principale:Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black
Durata:138
Producator:Columbia Pictures, Universal Pictures
Premiera în România:08.12.2006

"Vacan?a" este o placuta comedie romantica despre un schimb trans-atlantic de case. În Anglia, jurnalista Iris (Kate Winslet) este îndragostita în secret de colegul ei, Jasper (Rufus Sewell), care o considera doar o prietena buna. Când afla ca acesta planuieote sa se însoare cu altcineva, cade prada disperarii. Între timp, în Los Angeles, Amanda (Cameron Diaz), o producatoare de trailere pentru filme, afla ca prietenul ei, Ethan (Edward Burns), o înoeala, spre disperarea ei de asemenea.

Poveotile lor romantice eouate le conduc spre un sit web care mediaza schimburi de locuin?e, vila simpla din Surrey a lui Iris oi casa luxuoasa din Brentwood a Amandei formând o pereche ideala, astfel ca femeile decid sa schimbe locurile de Craciun. Iris ajunge astfel în SUA, într-o plimbare prin zona cunoscându-l pe Arthur (Eli Wallach), un batrânel care se dovedeote a fi un scenarist legendar de la Hollywood. Îl invita la ea la cina oi, mai mult, organizeaza o petrecere de Hanukkah pentru el oi prietenii lui (Shelley Berman oi Bill Macy). Ajunge sa îl întâlneasca oi pe Miles (Jack Black), un compozitor de muzica pentru filme, coleg al lui Ethan. Deoi Miles este implicat într-o rela?ie cu o alta femeie, spectatorul simte ca între el oi Iris se înfiripa ceva foarte special. Amanda, la rândul ei, ajunge în Anglia oi într-o noapte este trezita de un batut la uoa: este fratele lui Iris, Graham (Jude Law). Evident, oi aici apare o poveste de iubire.

Scenaristul oi regizorul Nancy Meyers a creat personaje atragatoare, de la care a reuoit sa ob?ina un joc actoricesc cu multa inima. Îmbucurator pentru un film modern, con?inutul sexual este ?inut la minim, cu mesaje pozitive despre familie oi despre grija pentru cei în vârsta. Deoi exista rela?ii sexuale premaritale, personajele dau dovada de bun sim? oi în cele din urma fac alegerea corecta. Transformarea lui Winslet din femeia respinsa într-una radiind de bucurie este extraordinara, iar Law nu a fost niciodata atât de oarmant, amintind de Cary Grant în zilele bune. Diaz îoi dovedeote talentul pentru comedii, iar Black, într-unul din rarele roluri serioase, este de asemenea placut.

Filmul con?ine câteva expresii necizelate, rela?ii premaritale neexplicite, violen?a domestica moderata. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=338