www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=332

Cârti?a (2006)
The Departed

Regia:Martin Scorsese
Roluri principale:Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson
Durata:152
Premiera în România:03.11.2006

"Cârti?a" este o poveste despre doi tineri poli?ioti din South Boston, inspirata din thriller-ul din 2002 din Hong Kong "Infernal Affairs". Unul este Colin Sullivan (Matt Damon), un fost ministrant care, ca oi copil, a ajuns sub influen?a criminala a vestitului oef mafiot Frank Costello (Jack Nicholson), ce discrediteaza înva?aturile Bisericii oi îi spune baiatului ca trebuie sa iei ce vrei în aceasta lume. Colin ajunge sa lucreze pentru mafie. Celalalt poli?ist este Billy Costigan (Leonardo DiCaprio), caruia, pe când este înca la academia de poli?ie, capitanul Queenan (Martin Sheen) oi sergentul Dignam (Mark Wahlberg) îi încredin?eaza misiunea secreta de a se infiltra în lumea lui Costello.

Amândoi tinerii poli?ioti sunt împinoi la limita cedarii psihice în rolurile lor duble, fiecare încercând cu disperare sa descopere identitatea celuilalt. Nici unul dintre ei nu este conotient de faptul ca împartaoesc aceeaoi iubire pentru psihiatra Madolyn (Vera Farmiga). DiCaprio oi Damon îoi interpreteaza foarte bine personajele. ai alte roluri se bucura de interpretari bune, de exemplu de cea a lui Alec Baldwin în rolul capitanului Ellerby, oeful Unita?ii de Investiga?ii Speciale, oi a lui Ray Winstone ca mâna dreapta a lui Costello.

Cu toate neconcordan?ele, filmul, sus?inut de interpretari solide oi de realizarea cinematografica a lui Scorsese, men?ine aten?ia spectatorilor. În acest gen de film, este de aoteptat o cota mare de violen?a, oi deoi Scorsese nu abuzeaza de ea, exista unele scene puternice greu de suportat. Mai pu?in justificat este tirul nonstop de înjuraturi, excesiv chiar oi pentru mediul lumii interlope.

Filmul con?ine un limbaj necizelat penetrant, epitete rasiale, vulgarita?i, violen?a puternica, imagini înspaimântatoare, situa?ii cu caracter sexual, oi remarci lipsite de respect fa?a de Biserica. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=332