www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=327

Regia:Brian De Palma
Roluri principale:Josh Hartnett, Scarlett Johansson
Gen:Drama, Mister, Thriller
Durata:121
Producator:Millennium Films Inc.
Premiera în România:13.10.2006

Când corpul oribil de mutilat al actritei Elizabeth "Betty" Short a fost gasit undeva în Los Angeles-ul anului 1947, crima a captivat atentia publicului mai mult decât altele; nefiind niciodata dezlegata, ea continua sa fie si astazi o legenda. "Dulcele sarut al Daliei" este o adaptare a lui Brian DePalma dupa romanul scriitorului James Ellroy, dar cu o nota extrem de personala, dat fiind ca regizorul a vazut o paralela între povestea lui Short si uciderea mamei lui, pe când avea 10 ani.

În versiunea originala, Short este de fapt în planul secund, în prim plan fiind cei doi politisti din L.A., Dwight "Bucky" Bleichert (Josh Hartnett) - care ne povesteste ce se întâmpla - si Lee Blanchard (Aaron Eckhart), cei doi devenind prieteni dupa ce au împartit acelasi ring, si mai ales dupa ce au fost alesi sa investigheze împreuna cazul unei tinere cu toaleta neagra si cu o floare în par. Bucky ajunge sa se încurce cu prietena lui Lee, Kay (Scarlett Johansson). Dar decât sa îsi tradeze prietenul, Buckey se lasa sedus de o bogatasa, Madeleine (Hilary Swank), care seamana cu victima crimei, Betty (Mia Kirshner), si al carei tata este Emmet (John Kavanagh) iar mama Ramona (Fiona Shaw).

Filmul noir al lui DePalma este extraordinar la capitolul productie, dar drama se pierde într-un scenariu prea complex si aproape imposibil de descifrat. Jocul actoricesc este în general bun, în special din partea lui Hartnett si Eckhart. Desi Johansson si Swank arata bine în vesmintele lor din anii 1940, nu au un joc de prea mare înaltime. Din pacate desele revelatii murdare, desi într-un fel parte a genului noir, împing filmul din categoria L spre O.

Filmul contine limbaj vulgar, decadenta, situatii sexuale, multa violenta, scene brutale de box, recrearea unei lumi lesbiene, pornografie, adulter, incest, nuditate, crima, droguri. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=327