www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=322

Regia:John A. Davis
Roluri principale:Julia Roberts, Nicolas Cage, Paul Giamatti
Gen:Aventuri, Anima?ie, Comedie, Familie
Durata:88
Rating:A-I (AP)
Premiera în România:29.09.2006

Care copil, din plictiseala sau din rautate, nu a lovit cu piciorul într-un muouroi de furnici? Spectatorii acestui film se vor gândi de doua ori înainte de a mai face aoa. "Lucas, spaima furnicilor" este o fabula încântatoare, o anima?ie realizata pe computer în stilul celor din 1988 ("Furnicutze" oi "Aventuri la firul ierbii"). La baza filmului sta o carte pentru copii a lui John Nickle.

Scrisa oi regizata de John A. Davis, parabola animata îl are în centru pe baie?elul de 10 ani, Lucas Nickle (Zack Tyler Eisen), un ochelarist terorizat de copiii din cartier. Pentru a-oi compensa lipsa de putere, Lucas, la rândul lui, terorizeaza o colonie de furnici aflata pe terenul din fa?a casei sale. Satul de atacurile lui Lucas, furnica vrajitor Zoc (Nicolas Cage) se strecoara în dormitorul baiatului oi toarna o lo?iune magica în urechea lui. Elixirul îl micooreaza la dimensiunile unei insecte: este dus în muouroi oi condamnat pentru "crime împotriva coloniei" de catre un tribunal condus de regina (Meryl Streep). Pedeapsa pe care o primeote este sa ramâna micoorat pâna când va în?elege gravitatea actelor sale. În curând va avea ocazia sa îoi rascumpere greoelile: împreuna cu prietena lui Zoc, Hova (Julia Roberts), oi cu alte doua furnici (Regina King oi Bruce Campbell), Lucas va conduce colonia în lupta împotriva oleampatului Stan Beals (Paul Giamatti), un exterminator care vrea sa cure?e curtea de orice insecta.

Anima?ia este vibranta, apogeul reprezentându-l atacul furnicilor, calare pe viespi, îndreptat împotriva lui Beals. Cu nume mari în distribu?ie, nu se poate vorbi de interpretari extraordinare. Deoi pentru copii, una din scene implicând o broasca a provocat plânsetele unor mici spectatori. Filmul este adresat oi celor mari, vorbind despre abuzul de puteri al unor na?iuni asupra altora. Pentru cei mici lec?ia cea mai importanta spune ca daca eoti mare nu înseamna ca ceea ce faci este automat oi bun. În plus filmul le vorbeote celor mici despre for?a comuniunii, despre lucrul în comun pentru binele general, despre depaoirea egoismului, despre apararea celor mici o.a.m.d. Nu e rau pentru un film despre insecte!

Filmul con?ine unele expresii necizelate oi unele scene înfricooatoare pentru cei mai mici. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=322