www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=316

Regia:Jason Reitman
Roluri principale:Maria Bello, Aaron Eckhart, Cameron Bright
Gen:Comedie, Drama
Durata:92
Producator:Room 9 Entertainment
Premiera în România:08.09.2006

În lumea lui Nick Naylor (Aaron Eckhart), purtator de cuvânt al unei companii producatoare de tutun, "Multumim ca fumati!" este mesajul pe care el trebuie sa îl transmita mereu si cu orice pret, chiar si atunci când apare într-un popular talk show alaturi de o jalnica victima tânara a cancerului. Nick convinge însa curând audienta ostila din studio ca industria pe care el o reprezinta nu este preocupata de altceva decât de însanatosirea baiatului. "Multumim ca fumati!" este o transanta comedie neagra bazata pe romanul din 1994 al lui Christopher Buckley, care urmareste sa arate limitele pâna la care merge industria de miliarde de dolari pentru a face publicul sa continue sa cumpere produsul ei cancerigen.

Nick lucreaza din greu sub privirea încurajatoare a sefului "BR" (J.K. Simmons) de la "Academia de Studii asupra Tutunului" si a influentului "Capitan" (Robert Duvall). De-a lungul filmului, Nick manipuleaza cu maiestrie toate obstacolele întâlnite în drumul sau. De la gazdele talk show-ului mai sus mentionat (Joan Lunden si mai apoi Dennis Miller), la un senator care militeaza vehement împotriva fumatului (William H. Macy), hotarât sa puna semnul cu cap de mort pe fiecare pachet de tigari (si care la rândul sau foloseste unele tehnici de manipulare), si la un agent de la Hollywood (Rob Lowe), pe care Nick trebuie sa îl convinga sa aranjeze o încântatoare scena cu fumat în cel mai nou film cu Brad Pitt si Catherine Zeta-Jones. Adam Brody este entuziastul asistent al agentului.

Nick intra într-un grup ad-hoc auto-intitulat "Comerciantii mortii", care include persoane ce fac lobby pentru alcool si arme, si anume Polly Bailey (Maria Bello) si Bobby Jay Bliss (David Koechner). Tacticile lui Nick sunt ingenios de înselatoare, si el este extrem de bucuros sa îsi împartaseasca triumful unei reportere de investigatie (Katie Holmes) de la "Washington Probe". Nu trece mult timp si relatia lor devine una intima. Între timp, fiul lui, Joey (Cameron Bright), care îl venereaza pe al sau super-tata, o convinge pe mama sa (Kim Dickens), care este despartita de Nick si traieste împreuna cu un medic (Daniel Travis), sa îl lase sa îl însoteasca pe Nick în California. Aici, pe lânga întâlnirea cu un super-agent, ei îl viziteaza pe un fost angajat de la Marlboro (Sam Elliott), aflat acum pe moarte, caruia Nick trebuie sa îi duca o importanta suma de bani ca mita.

Se pare ca Nick nu poate sa greseasca, pâna când tacticile lui perfect controlate scapa de sub control. Satira regizorului-scenarist Jason Reitman este amuzanta si interpretata într-un adecvat stil comic si în acelasi timp serios. El reuseste sa redea comedia subtila fara a pierde din vedere gravele probleme care sunt în joc.

Filmul contine mult limbaj vulgar si necizelat, relatii intime, o remarca împotriva religiei. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=316