www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=315

Roluri principale:Owen Wilson, Paul Newman, Bonnie Hunt
Gen:Aventuri, Anima?ie, Comedie
Durata:116
Rating:A-I (G)
Producator:Pixar Animation Studios, Walt Disney Pictures
Premiera în România:15.09.2006

Dupa ce a ridicat otacheta filmelor de anima?ie realizate pe computer prin filme precum "Toy Story", "Monsters, Inc." oi "Finding Nemo", Pixar îoi continua drumul ascendent cu "Maoini", un delicios film de familie, cu mult umor oi sentiment. În România "Maoini" este primul film care ruleaza la cinematograf oi este dublat în limba româna (Corina Danila, Marcel Iureo, Florian Ghimpu).

Regizat de John Lasseter oi Joe Ranft, filmul îoi desfaooara ac?iunea într-o lume a maoinilor, personajul central fiind tinerelul oi seme?ul Lightning McQueen (voce Owen Wilson), o maoina rooie ce porneote spre prestigioasa Cupa Piston de la care aoteapta sa îi aduca gloria. Dar pe drumul spre competi?ia unde urmeaza sa se confrunte cu doi veterani (carora le împrumuta vocea Michael Keaton oi legendarul pilot de curse Richard Petty), Lightning cade din tirul ce îl transporta oi se trezeote în deoert, în oraoul Radiator Springs, care, în vremurile lui bune, era diamantul de pe coroana Autostrazii 66.

Lightning va ajunge în mari încurcaturi în acest orao, fiind în final condamnat la munca în folosul comunita?ii. ai deoi ini?ial cauta sa fuga, prieteniile pe care le leaga cu maoinile din orao îl vor schimba, lec?ia finala fiind ca în via?a a câotiga nu este totul. Filmul se bucura de voci prestigioase: sa amintim doar Bonnie Hunt în rolul frumuoelei maoini Porsche, cu care va cocheta Lightning; sau pe Paul Newman în rolul sobrului Doc Hudson, maoina care ascunde un secret cu un impact foarte puternic asupra eroului nostru roou. Mai exista un fel de personaj aproape central al filmului, o maoina pe cât de ruginita pe atât de simpatica: Mater. Într-una dintre scenele amuzante ale filmului, Mater îl provoaca pe Lightning la o nazbâtie: sa sperie niote maoini (tractoare) ca niote vaci.

Scenariul filmului este bine scris. La capitolul vizual doar aprecieri: de la reflec?iile metalice ale maoinilor la secven?ele de cursa sau la peisajele deoertice oi totuoi impresionante. Deoi poate nu atât de profund ca alte produc?ii Pixar, "Maoini" are totuoi un mesaj mai mult decât laudabil, în special în societatea de astazi care pre?uieote atât de mult viteza (inclusiv cea a internetului): ca pe autostrada vie?ii este important sa încetinim macar din când în când pentru a privi peisajele.

Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu G - adica tot audien?a generala.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=315