www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=310

The Lost City

Regia:Andy Garcia
Roluri principale:Andy Garcia, Dustin Hoffman
Durata:143
Producator:Lions Gate Films Inc.
Premiera în România:01.09.2006

I-a luat regizorului Andy Garcia peste 16 ani sa strânga banii pentru "Oraoul pierdut", mult aoteptatul film despre Cuba sa natala, de unde familia sa a fugit pe când el avea doar cinci ani. Perseveren?a se rasplateote. La fel putem spune oi despre spectatorii care sunt dispuoi sa investeasca în timpul de peste doua ore al filmului - la final se vor sim?i recompensa?i de aceasta poveste bine jucata oi profund personala despre iubire, pierderi oi dorin?e.

Cu ac?iunea desfaourându-se în Havana anilor 1950 (dar filmata în Republica Dominicana), filmul relateaza via?a unei familii din înalta societate, macinata de politica. Cuba este pe punctul de a se exploda, dictatura lui Batista înabuoind orice cerere de reforma. Prins în nebunia acelor vremuri este patronul unui club de noapte, Fico Fellove (Andy Garcia), fiul cel mai mare al unui pacifist profesor universitar (Tomas Milian). Profund na?ionalist, Fico nu este orb la nedrepta?ile de lânga el. Dar, asemenea tatalui sau, refuza sa îmbra?ioeze violen?a ca pe o solu?ie, o atitudine morala neîmpartaoita de cei doi fra?i, impulsivul Ricardo (Enrique Murciano) oi militantul tacut Luis (Nestor Carbonell).

Ramânând deoparte în timp ce fra?ii sai pun mâna pe arme, Fico vede cum Cuba este distrusa, ca oi via?a familiei lui, de revolu?ia comunista a lui Fidel Castro. Deoi în fundal sunt prezentate evenimente istorice, "Oraoul pierdut" este în esen?a un film romantic, Fico - interpretat astfel încât aduce aminte de Humphrey Bogart din "Casablanca" - încurcându-se cu so?ia fratelui lui (Ines Sastre), dupa ce acesta a fost ucis. În distribu?ie mai apare oi Bill Murray în rolul unui excentric american expatriat, care lucreaza pentru Fico, oi Dustin Hoffman în rolul oefului Meyer Lansky.

În timp ce filmul este cumva cam voluminos oi i-ar fi prins bine o cura de slabire, povestea de dragoste e plina pasiune, pe fundal fiind foarte bine surprinsa frumuse?ea oi energia Cubei, cultura oi muzica ei în special, ultima dând ritm întregii produc?ii. Cu scenariul scris de Guillermo Cabrera Infante (ex-cubanez de asemenea), "Oraoul pierdut" nu con?ine scene explicite de sex oi doar pu?ine expresii necizelate. Scurtele dar brutalele acte de violen?a au doar scop dramatic. Altfel este greu de gasit ceva obiec?ionabil la acest film, care lauda familia, patriotismul, tradi?ia, integritatea. Fico la un moment dat compara Havana cu un trandafir: "Are petale oi ?epi oi totul depinde cum îl prinzi, dar în final te prinde el." La fel se poate spune oi despre film.

Filmul con?ine pu?ina violen?a, incluzând câteva execu?ii, o sinucidere, referin?e la voodoo oi câteva expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=310