www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=307

Regia:Roger Donaldson
Roluri principale:Anthony Hopkins
Gen:Aventuri, Drama
Durata:127
Producator:WFI Productions Ltd.
Premiera în România:11.08.2006

Titlul acestui film în engleza este "The World's Fastest Indian", care s-ar traduce exact prin "Cel mai rapid indian din lume". Pentru a evita confuziile - deoi în film la un moment dat apare oi un nativ american, dar nu cel mai rapid din lume - în România casa de distribu?ie a ales sa boteze filmul "Cel mai rapid motor din lume". "Indianul" din titlul original se refera la o motocicleta cu acest titlu de firma, fabricata în 1920.

Filmul relateaza via?a unui om care a existat cândva: Burt Munro (Anthony Hopkins), un batrân de peste 60 de ani, din Noua Zeelanda, care merge în SUA pentru a participa la concursul de motociclete organizat în Utah. Începutul filmului ni-l prezinta pe Burt (care a murit în 1978) traind în micul oraoel Invercargill, unde oi-a petrecut cea mai mare parte a vie?ii reparându-oi firava motocicleta, spre enervarea oi disperarea vecinilor, altcumva indulgen?i din fire. Fiul lor mai mic, Tom (Aaron Murphy), este îndragostit de batrân oi petrece fiecare moment liber cu el, ajutându-l la motocicleta.

Hotarât sa îoi împlineasca visul, în ciuda scepticismului conceta?enilor - vecinii, femeia cu care este încurcat oi durii motocicletelor care râd de el - ca sa nu mai spunem de avertizarea pe care o primeote din partea trupului sau îmbatrânit, Burt îoi împacheteaza cele de cuviin?a oi pleaca în State, câotigându-oi locul pe un vas ca bucatar. Ajuns în California, el pare o prada uooara pentru diverse persoane lipsite de scrupule. În final însa, bunatatea oi caldura lui îi dezarmeaza pe to?i, împrietenindu-se cu un travestit (Chris Williams) care lucreaza ca recep?ioner la un hotel dubios; cu un vânzator de maoini uzate (Paul Rodriguez), care îi da o maoina sa ajunga în Utah; cu un indian american ce îl adaposteote; oi cu o vaduva (Diane Ladd) care îl ajuta sa îoi repare maoina oi îl primeote la ea în pat.

Ajuns la destina?ie, Burt pare ca va fi învins de birocra?ie (nu a otiut ca trebuie sa se înscrie din timp), dar tenacitatea oi geniul sau vor birui piedicile, gasindu-oi un aliat în colegul de cursa Jim Moffat (Chris Lawford). Ce urmeaza? Cursa oi surpriza. Regizorul, producatorul oi scenaristul Roger Donaldson, care a facut un documentar tv despre Munro în anii 1970 oi a dorit ani în oir mai apoi sa faca un film de lung metraj, a reuoit sa scoata de la Anthony Hopkins una dintre cele mai bune interpretari ale sale, atât de naturale încât nu ai spune ca joaca un rol. Imaginea filmului oi tensiunea secven?elor de cursa adauga valoare filmului. Burt nu crede în Dumnezeu ("Când eoti mort, eoti mort", spune el), iar comportamentul sau este pe alocuri imoral, dar perseveren?a sa în ciuda tuturor oi omenia lui echilibreaza în parte situa?ia.

Filmul con?ine unele blasfemii, rela?ii sexuale premaritale, un travestit, prostitu?ie, droguri. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=307