www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=301

The Break-Up

Regia:Peyton Reed
Roluri principale:Jennifer Aniston, Vince Vaughn
Durata:106
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:21.07.2006

În ciuda rela?iei care exista între cei doi actori în realitate, am putea ajunge sa ne întrebam cum au ajuns sa fie împreuna personajele interpretate de Jennifer Aniston oi Vince Vaughn în "Despar?i?i dar împreuna". Filmul este o comedie romantica ce prezinta deteriorarea rela?iei dintre o asistenta la o galerie de arta, Brooke Meyers (Jennifer Aniston), oi Gary Grobowski (Vince Vaughn), care are o afacere împreuna cu fra?ii sai. Ei se întâlnesc la un meci de baseball, la care stau la câteva locuri distan?a unul de celalalt. Deoi replicile pentru aga?at ale lui Gary ochioapata, Brooke se îndragosteote de el, oi vedem în secven?a de început a filmului, prin intermediul fotografiilor, cum a decurs perioada lor de curtare. Ceva mai multe detalii din aceasta perioada ar face poate mai plauzibile dificulta?ile lor de mai apoi.

Odata ce filmul începe cu adevarat, îi gasim locuind împreuna într-un apartament foarte luxos; Brooke pregateote o cina la care vor veni familiile fiecaruia, iar Gary, prototipul nepasatorului, doreote doar sa se uite la un meci de baseball. Dupa o cina tensionata, Brooke îi reprooeaza felul egoist de a fi, oi îi spune mai mult sau mai pu?in clar ca vrea sa puna capat rela?iei. Dar deoarece amândoi sunt proprietarii locuin?ei, continua sa locuiasca împreuna, în?epându-se unul pe celalalt, oi încercând fiecare sa fie deasupra celuilalt. Brooke încearca sa îl faca pe Gary gelos aducând în casa aoa-zioi pretenden?i, iar Gary transforma tot mai mult apartamentul lor într-unul de burlac. Fiecare dintre ei primeote sfaturi îndoielnice de la cei apropia?i.

Personajul Gary este atât de nesim?it oi necioplit, iar Brooke atât de vulnerabila oi de deschisa, încât este greu sa nu fi de partea ei pe parcursul la aproape întreaga poveste. Po?i sa î?i dai seama ca Gary va deveni pâna la sfâroitul filmului o persoana mai bine sim?ita, dar dezechilibrul de-a lungul filmului este cam deranjat. În mod îmbucurator, nu exista deloc scene cu acte sexuale, deoi sunt câteva scene scurte cu nuditate par?iala. Coeficientul de înjuraturi oi vulgarita?i este însa mare, oi împreuna cu contextul unei rela?ii premaritale, împinge filmul în categoria "L". Dincolo de situa?iile prezentate comic dar nu întotdeauna amuzante, exista unele adevaruri universale despre rela?ii; povestea nu are un final-clioeu.

Filmul con?ine mult limbaj vulgar oi necizelat, nuditate par?iala oi o viziune permisiva asupra unei rela?ii premaritale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=301