www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=297

Roluri principale:Milla Jovovich
Gen:Ac?iune, SF, Thriller
Durata:90
Rating:O (AP-13)
Producator:Screen Gems Inc.
Premiera în România:07.07.2006

"Ultraviolet" este un fel de remake, dar în registrul science-fiction, al filmului "Gloria" din 1980, regizat de John Cassavetes. Acum ac?iunea se petrece la sfâroitul secolului XXI, când un virus a infectat o mare parte din omenire, ducând la apari?ia unei poli?ii medicale condusa de dictatorialul Daxus (Nick Chinlund), pornit sa îi extermine pe to?i "proscrioii" purtatori de viruoi pentru instalarea unei noi ordini mondiale.

În calea planurilor sale sta în Violet (Milla Jovovich), o femeie-maoina de ucis, mai teribila decât Bruce Lee. Virusul, deoi fatal, le da celor "bolnavi" puteri supraomeneoti: for?a, viteza oi agilitate. Ea îoi poate schimba culoarea parului dupa bunul plac, ceea ce nu prea are legatura cu filmul sau cu virusul, ci poate cu faptul ca actri?a este imaginea L'Oreal. La începutul filmului, Violet ne avertizeaza ca "traiesc într-o lume care s-ar putea sa î?i fie greu sa o în?elegi". La fel se poate spune despre tot filmul, care în cea mai mare parte consta din Jovovich luptându-se cu cei rai, protejându-l între timp pe un baie?el (Cameron Bright) care ar putea de?ine secretul vindecarii.

Filmul con?ine o urma de latura emo?ionala; ca Gena Rowlands în "Gloria", oi Violet se leaga de baiat. Aceasta conexiune sentimentala dintre ei reprezinta o oaza în carnagiul filmului. Interesant, fortarea?a guvernului autoritar are forma de cruce. Deoi bine executat, secven?ele de urmarire oi luptele mar?iale a la Matrix sunt plictisitoare. "Ultraviolet" se dovedeote la final Ultraviolent, mult prea mult pentru un rating AP-13.

Filmul con?ine scene de ac?iune cu multa violen?a, lupta armata, cu sabia, arderea unui trup, nuditate neexplicita oi expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=297