www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=287

Regia:Brett Ratner
Roluri principale:Hugh Jackman, Halle Berry, Patrick Stewart
Gen:Aventuri, SF
Durata:103
Producator:20th Century Fox
Premiera în România:26.05.2006

În "X-Men: Ultima înfruntare", al treilea film bazat de celebrele benzi desenate ale lui Marvel, exista personaje ce arunca laser din ochi, controleaza vremea, manipuleaza metalul oi trec prin pere?i. Dar cea mai remarcabila trasatura în filmul regizat de Brett Ratner este abilitatea de a injecta sentimente umane în ceea ce este în principal o X-travagan?a cu multe efecte speciale, rezultând un film antrenant, dar care are oi o oarecare profunzime.

Pornind de unde s-a încheiat filmul anterior, "Ultima înfruntare" continua saga echipei de fiin?e umane ale caror gene mutante le dau for?e extraordinare, pe care le folosesc în lupta cu mutan?ii rai. Povestea se concentreaza pe telepatica Jean Grey (Famke Janssen), care a murit în apogeul celui de-al doilea film - sau cel pu?in aoa am crezut noi. Ea a supravie?uit, renascând ca o zei?a. Dar trauma mor?ii (relative) a descatuoat în ea o parte negativa, distructiva, necontrolabila. Suspicios pe mutan?i - inclusiv pe cei buni - guvernul US anun?a ca a gasit un "leac" pentru a-i reface simpli oameni pe mutan?i. Vestea provoaca o revolu?ie, mizantropicul Magneto (Ian McKellen) declarând razboi omenirii oi strângând o armata de mutan?i nebuni. În cealalta tabara sunt Storm (Halle Berry) oi Wolverine (Hugh Jackman), cu al lor profesor Charles Xavier (Patrick Stewart), care cauta o abordare mai paonica a problemei.

Printre noile personaje îl gasim pe eruditul dr. Henry McCoy aka "Bestia" (Kelsey Grammer puternic machat), un mutant cu blana albastra, care, deoi aliat cu Xavier, simpatizeaza cu cei care doresc sa fie "normali". Ar mai fi apoi Juggernaut (Vinnie Jones), un buldozer uman, Pyro (Aaron Stanford), care manipuleaza focul, oi Mystique (Rebecca Romijn), care are abilitatea de a-oi schimba forma. Printre personajele cu sentimente se afla înaripatul Angel (Ben Foster), a carui amintire de pe când era un baie?el este impresionanta. Fanii seriei care s-au îngrijorat întrebându-se daca Ratner îi poate urma cu succes lui Bryan Singer, pot fi linioti?i: nu vor fi dezamagi?i de film. Cât priveote scenele de ac?iune, spectatorii vor gasi ca biletul merita oi ultimul banu?.

Ratner reuoeote sa pastreze aten?ia asupra rela?iilor dintre personaje, inevitabil unele secundare fiind subdezvoltate. Spre deosebire de diferite alte serii ce intra în rutina, "Ultima înfruntare" îoi men?ine prospe?imea. Cum filmul nu ofera prea multe detalii din trecut, cei care nu au vazut primele doua par?i ar putea fi pu?in nedumeri?i. Violen?a, deoi puternic stilizata, este mai intensa de data aceasta (trupuri vaporizate oi altele), dar pe ecran nu prea curge sânge. Unii parin?i ar putea totuoi sus?ine ca tot carnagiul liber de consecin?e transmite un mesaj greoit. Apoi scurtul moment senzual dintre Janssen oi Jackman poate fi iaraoi problematic pentru cei mai tineri.

Una dintre explica?iile succesului seriei este ca, deoi personajele au for?e supraomeneoti, problemele lor sunt clar umane. Aceste sentimente se regasesc de exemplu în roman?a ce se naote între Rogue (Anna Paquin) oi frumuse?ea de ghea?a Iceman (Shawn Ashmore), complicata de nou venita Kitty Pryde (Ellen Page). Filmul depaoeote grani?ele benzilor desenate, comentând probleme precum drepturile minorita?ilor (rasiale sau sexuale), bioetica oi terorismul, explorând oi teme precum alienarea sau abuzul de putere. Apogeul filmului afirma în mod îmbucurator faptul ca iubirea este cea mai puternica arma, încheind cumva moral filmul. În ciuda titlului, finalul filmului lasa de în?eles ca va continua.

Multa violen?a stilizata, o întâlnire sexuala, nuditate sugerata, câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=287