www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=282

Cache (Hidden)

Regia:Michael Haneke
Roluri principale:Juliette Binoche, Daniel Auteuil
Durata:117
Producator:Les Films du Losange
Premiera în România:28.04.2006

Georges Laurent (Daniel Auteuil) este binecunoscuta gazda a unui sofisticat program francez de televiziune despre arta oi literatura. Este casatorit cu Anne (Juliette Binoche), care de asemenea lucreaza în lumea literara, ca editor. Au un fiu, Pierrot (Lester Makedonsky). Familia începe sa primeasca de la un moment dat casete video învelite în hârtie cu desene ciudate. Vizionându-le, îoi dau seama ca sunt supraveghea?i de ceva vreme, se pare din vecini. Într-o prima instan?a Georges crede ca este vreun spectator nemul?umit ce doreote sa îi joace o farsa.

Casetele continua însa sa vina oi sunt cu scene tot mai intime. Georges devine disperat. ai crede ca otie autorul. Ar putea fi algerianul Majid (Maurice Benichou), pe care ar fi vrut sa îl adopte parin?ii lui Georges, pâna când acesta, pe când era un baie?el, a sabotat planurile. Majid a fost trimis atunci la un orfelinat, iar Georges crede ca acum a venit timpul razbunarii. Iata pe scurt povestea filmului care a avut mare succes în 2005 la Festivalul de Film de la Cannes. A câotigat premiul pentru regie (Michael Hanneke), premiul criticii oi premiul juriului ecumenic. "Ascuns" este un film lent, obscur, cu ac?iunea pe multe straturi. Ce este atât de special la el?

Filmul releva artificialitatea cinematografiei: asemenea lumii literare oi de televiziune din care fac parte Georges oi Anne, oi cinemaul este voyeurism. Intram în vie?ile fictive sau reale ale altora din perspectiva ascunsa oi anonima a scaunului pe care stam. Regizorii cauta mereu sa îi ofere spectatorului primul loc, pentru a vedea bine ac?iunea ce se desfaooara. În "Ascuns", Hanneke, care a scris oi scenariul filmului, rastoarna obionuitul. Spectatorul nu mai otie cine se uita la cine. Spectatorul nu îoi gaseote liniotea, iar perspectiva noastra asupra poveotii este compromisa. Cine este voyeur-ul ascuns din acest film? Noi suntem! ai tot privim acest film pâna la sfâroitul lui cu speran?a ca va fi altcineva.

Riscurile în acest film sunt multe oi mari, dar dupa un început prea lent oi unele scene foarte ciudate, Hanneke, Auteuil oi Binoche o scot bine la capat. Povestea ascunsa în trecutul lui Georges oi Majid este fundalul unei drame mai largi despre adevaratul voyeur, oi despre inten?iile iubitoare sau rauvoitoare ale privirii cinematografice. Filmul nu va fi pe gustul tuturor, dar pentru cei care doresc un film inteligent oi provocator, "Ascuns" este cel potrivit. Este unul din filmele în care reflectoarele sunt a?intite asupra celor care îl privesc.

Filmul con?ine câteva expresii vulgare, o blasfemie, doua scene violente, o sinucidere, nuditate neexplicita. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=282