www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=276

V for Vendetta

Regia:James McTeigue
Roluri principale:Natalie Portman, Hugo Weaving
Gen:Ac?iune, Drama, SF, Thriller
Durata:132
Premiera în România:21.04.2006

Aoa cum orice elev britanic, daca nu oi american, otie, data de 5 noiembrie comemoreaza ziua scandaloasa în care, în 1605, Guy Fawkes a inten?ionat sa arunce în aer Parlamentul. El a dat greo oi a fost executat. Însa anti-eroul mascat cunoscut doar ca "V" din filmul "V de la Vendetta" inten?ioneaza sa duca la îndeplinire inten?ia lui Fawkes. Aceasta este premisa acestui provocator thriller futurist.

V se opune unei tiranii moderne. Anglia se afla sub un regim totalitar condus de Cancelarul Adam Sutler (John Hurt), care da ordine de pe un imens monitor în timp ce prea apleca?ii lui consilieri - inspectorul oef Finch (Stephen Rea) oi lacheul sau Dominic (Rupert Graves), Dascomb (Ben Miles), oef cu propaganda, oi Creedy (Tim Pigott-Smith), cap al poli?iei secrete - se dau peste cap sa i le îndeplineasca. Hugo Weaving este vocea lui V, care poarta o masca zâmbitoare a lui Guy Fawkes de-a lungul întregului film.

În ciuda faptelor lui violente, îl consideram pe V mai mult "bun" decât "rau" la început, când vine în ajutorul lui Evey (Natalie Portman), angajata la British Television Network, atacata de bandele lui Sutler. Fiindu-i recunoscatoare lui V, ea îl înso?eote în mansarda lui. Aflam mai târziu ca parin?ii fetei au platit cu via?a lor pentru activita?ile lor disidente. De aceea când V este prins, Evey îl ajuta sa scape, acest act facând din ea complicea lui.

Deoi razbunarea este, desigur, în mod categoric incompatibila cu înva?atura catolica, filmul arata ca toate victimele lui V au înfaptuit cel pu?in unele ac?iuni atroce. V este, în esen?a, un Zorro sau Robin Hood tehnologizat. Nuan?ele politice ale filmului sunt evidente; masurile represive ale lui Sutler sunt doar "în numele securita?ii na?ionale". Însa în ciuda poveotii de fundal, este foarte mult o lume fantastica. În ansamblu, "V de la Vendetta" este captivant, oi tema lui privind responsabilitatea indivizilor de a se opune tiraniei - punând însa în discu?ie limitele morale ale opozi?iei - ofera un mesaj universal anti-dictatorial.

Filmul con?ine violen?a cu varsare de sânge, o spânzurare, blasfemii, limbaj oi expresii vulgar oi necizelat, ac?iuni cu lesbiane, un personaj homosexual, clerici anglicani corup?i, o tentativa de viol, aluzii sexuale oi consum de droguri. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=276