www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=274

Inside Man

Regia:Spike Lee
Roluri principale:Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster
Durata:129
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:14.04.2006

Daca v-au placut filmele din 1970 precum "Dupa-amiaza de câine" sau "Pira?ii din metro", atunci "Omul din interior" al lui Spike Lee este pentru Dvs. Printre multele vedete din acest film este oi Denzel Washington în rolul lui Keith Frazier, un poli?ist detectiv din New York. Frazier oi partenerul sau, Bill Mitchell (Chiwetel Ejiofor), au o zi oi o noapte de câine (apropo de filmul lui Sidney Lumet), datorita unui viclean jefuitor armat, Dalton Russell (Clive Owen), care încearca sa comita spargerea perfecta, care poate sa fie motivata, sau nu, de banii din depozitul bancii.

Frazier este el însuoi investigat pentru implicarea într-un scandal financiar ce îi compromite autoritatea în fa?a comandantului echipei SWAT (Willem Dafoe), care ar prefera sa traga cu armele decât sa aotepte negocierile. Încercarile de dezamorsare a situa?iei sunt oi mai mult complicate de apari?ia unei avocate ultra-calme oi imorale, Madeline White (Jodie Foster) - care pare a avea primaria la picioare - angajata de fondatorul bancii, Arthur Case (Christopher Plummer), pentru a se asigura ca un secret incriminator ramâne îngropat unde trebuie. Inteligent scris oi cu doza potrivita de umor, filmul se eviden?iaza între cele ale genului, rezultând o produc?ie ce merita vizionata. Dar aceasta nu înseamna ca nu ar exista scaderi. Sunt prea multe sfâroituri false, iar finalul (adevarat) este într-o nota morala ambigua. Dar jocul de-a ooarecele oi pisica este antrenant.

Cu distribu?ia de înalta clasa, "Omul din interior" este cu siguran?a cel mai bun film de pâna acum al lui Lee. Tematic nu este atât o îndepartare de ce a mai facut, cât o schimbare a aten?iei: filmul acesta con?ine mai multa drama decât discursuri. Lee continua sa exploreze problemele rasiale oi corup?ia, trecând în revista o serie larga de aspecte. Presta?iile actoriceoti sunt solide, dar filmul nu scoate ce este mai bun din actori (de exemplu din Jodie Foster). Ca de obicei greutatea filmului sta pe jocul lui Washington. Un rol foarte bun face oi Owen, deoi cel mai mult îl vedem în spatele unor sticle fumurii oi al maotii de pe fa?a sa.

"Omul din interior" atinge probleme etice privind integritatea personala atunci când se fac compromisuri cu pacatul. Po?i oare, se întreaba un personal al filmului, "sa î?i îneci pacatele într-o mare de lucruri bune?" În film însa lipseote o pocain?a sincera. Lee îoi rezerva criticismul pentru bogataoi precum Case, neglijând faptul ca corup?ia infecteaza mai larg societatea. În final oi Case oi Frazier îoi vând sufletele, lasându-l pe Russel sa fie vocea "conotiin?ei".

Filmul con?ine violen?a, inclusiv din jocuri video, limbaj necizelat, o execu?ie, ceva umor sexual oi expresii rasiste. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=274