www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=271

Match Point

Regia:Woody Allen
Roluri principale:Scarlett Johansson, Jonathan Rhys-Meyers
Durata:124
Producator:BBC Films
Premiera în România:24.03.2006

Daca nu i-a?i vedea numele în generic probabil nu a?i ghici niciodata ca aceasta foarte britanica oi foarte serioasa poveste despre adulter este lucrarea scenaristului oi regizorului Woody Allen. Dar prin "serioasa" nu dorim sa spunem ca filmul este plictisitor, caci dimpotriva "Match Point" este o foarte captivanta poveste cu teme morale.

Ac?iunea se petrece în Londra. Îl cunoaotem pe tânarul Chris (Jonathan Rhys Meyers), fost instructor de tenis, dornic sa urce pe scara sociala, care se împrieteneote cu unul dintre clien?ii sai, influentul Tom Hewett (Matthew Goode). Acesta îl invita pe Chris, caruia îi place opera, sa vina la un spectacol alaturi de parin?ii sai, Alec oi Eleanor (Brian Cox oi Penelope Wilton) oi sora sa Chloe (Emily Mortimer). Este una din seria de scene din opere, ce ofera ocazia intrarii în film, sonor, a lui Enrico Caruso. Chloe se împrieteneote cu Chris în scurt timp, dar când acesta o întâlneote pe prietena lui Tom, frumoasa americanca Nola (Scarlett Johansson), ce doreote sa fie actri?a, planurile se schimba. Nola, inconotienta de efectul ei asupra barba?ilor, face tot ce poate sa se opuna avansurilor lui Chris. Într-un final Chris oi Chloe se casatoresc - iar Chris avanseaza în scara ierarhica a afacerii conduse de socrul sau -, în timp ce Tom se desparte de Nola. Timpul trece, dar Chris nu o poate uita pe Nola, intrând într-o rela?ie adultera cu ea, rela?ie ce va cunoaote niote momente de întorsatura.

Dupa câteva nereuoite, Woody Allen este în forma maxima cu aceasta drama psihologica superb jucata, ce trage diferite semnale de alarma, deoi filmul prezinta un univers guvernat nu de Dumnezeu ci de norocul chior - o tema ce se recunoaote oi în alte filme ale lui Allen. Aceasta viziune nu scade din mesajul puternic moral al filmului. Filmând în Anglia, cu o echipa de actori predominant britanici, Allen a reuoit cea mai buna opera a ultimilor sai ani. Meyers, care l-a interpretat pe Elvis Presley într-un film de televiziune din 2005 al CBS, ofera un personaj care din mai multe puncte de vedere aminteote de Montgomery Clift din filmul "Un loc sub soare" (1951). Mortimer este credibila în rol iar Johannson impresioneaza din nou cu cea mai matura interpretare a ei de pâna acum. Datorita unor surprize din desfaourarea filmului, cu cât oti?i mai pu?in dinainte, cu atât mai bine. Este suficient însa sa spunem ca "Match Point" este una dintre cele mai bune drame ale anului.

Filmul con?ine câteva întâlniri sexuale discret filmate, fara nuditate, tema adulterului, câteva cuvinte necizelate, câteva secven?e cu violen?e dar din nou discret filmate, o discu?ie despre avort oi prezinta o viziune nihilista asupra lumii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=271