www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=263

Roluri principale:Dennis Quaid, Rene Russo
Gen:Aventuri, Comedie, Familie
Durata:90
Rating:A-I (AP)
Producator:Paramount Pictures, Nickelodeon Movies
Premiera în România:17.03.2006

Rareori un remake depaoeote versiunea originala a filmului, iar "Ai tai, ai mei oi ai nootri" nu face excep?ie. Este un film cu mult inferior celui din 1968, ce îi avea ca actori atunci pe Henry Fonda oi Lucille Ball. În centrul ac?iunii se afla doua personaje: un ofi?er de marina, Frank Beardsley (Dennis Quaid), ramas vaduv, cu opt copii, oi vaduva Helen North (Rene Russo), care are zece copii, dintre care oase adopta?i. Footi prieteni în liceu, cei doi se reîndragostesc, iar filmul prezinta complica?iile comice ce apar când încearca sa îoi contopeasca familiile într-una singura, noua.

Frank îoi conduce familia cu precizie militara. Helen, a carei copii sunt de diverse rase, nu face eforturi prea mari sa controleze haosul din casa, permi?ând multe, inclusiv un porc ca animal de casa. Când filmul începe, amândoi îoi cauta un nou partener. Se întâlnesc întâmplator într-un restaurant, de unde aflam ca s-au iubit în liceu: vechile scântei se reaprind, dar fiecare crede ca celalalt este casatorit. În final lucrurile se lamuresc iar cei doi se casatoresc (ciudat, scena nu apare în film), iar casele celor doi se unesc ca uleiul oi apa în acelaoi vas. Copiii din fiecare familie îi resping pe ceilal?i, pâna când îoi dau seama ca sta în puterea lor sa îoi desparta noii parin?i. Dar pe când reuoesc, desigur, descopera ca se plac unii pe al?ii. Este oare prea târziu?

În ciuda finalului sentimental, regizorul Raja Gosnell se bazeaza prea mult în film pe gaguri rasuflate. Ar fi câotigat mult daca s-ar fi întors la cartea originala a lui Helen Beardsley. Filmul se pretinde a fi dupa originalul din 1968, dar prea pu?in. Chiar oi o copiere replica cu replica ar fi fost de preferat. Quaid este o prezen?a placuta în film, dar Russo este prea blânda, departe de excelenta presta?ie a lui Ball din original. O comedie buna ar trebui sa fie înradacinata în realitate, dar multe scene - precum copiii atârnând unii de al?ii - sunt absolut imposibile. Nu exista lucruri majore de obiectat din punct de vedere moral la acest film. Dar mai bine închiria?i originalul. Chiar oi genera?iile tinere vor sesiza diferen?a între un film bun oi un remake neamuzant.

Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=263