www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=260

Regia:Kirk Jones
Roluri principale:Colin Firth, Emma Thompson
Gen:Comedie, Familie
Durata:97
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:10.03.2006

Mary Poppins era blânda în comparatie cu nasoasa si nasoala dadaca din "Nanny McPhee". Povestea se desfasoara în Anglia victoriana, în care dl. Brown (Colin Firth), un lucrator la pompe funebre, a ramas vaduv si are de îngrijit sapte copii. Crezând ca tatal lor nu îi mai iubeste, copiii au devenit de nesuportat. Brown a epuizat toate dadacele din oras, fiecare cedând psihic în final trupei nebune. În casa mai traiesc Evangeline (Kelly MacDonald), o dulce slujitoare ce îl iubeste în ascuns pe Brown, si fosta bucatareasa de armata, dna Blatherwick (Imelda Staunton), favorita poznelor copiilor.

În macabra sa slujba, Brown este asistat de dl. Wheen (Derek Jacobi) si dl. Jowls (Patrick Barlow). La un moment dat Brown primeste niste semnale supranaturale ce îi dau de înteles ca are nevoie de serviciile unei anume Nanny McPhee (Emma Thompson). Într-o noapte sinistra femeie apare: "Când aveti nevoie de mine, dar nu ma doriti, aici voi sta. Când ma veti dori dar nu veti avea nevoie de mine, atunci va trebui sa merg", anunta ea. Copiii intentioneaza sa o saboteze, ca pe fiecare dadaca, dar McPhee, al carei bat umblator are puteri magice, scoate ce este mai bun din ei. Îi învata sa spuna "te rog" si "multumesc", sa mearga devreme la culcare, sa se scoale la timp si în general sa devina copii model. (Cum învata ceva bun, metamorfozarea lor este oglindita în McPhee, care devine tot mai atragatoare.)

Între timp Brown trebuie sa faca fata unei cerinte grave: matusa Adelaide (Angela Lansbury) îi cere sa se casatoreasca într-o luna, altfel îsi retrage sprijinul financiar, ceea ce ar însemna sa piarda copiii. Adelaide insista ca pâna atunci sa ia ea una dintre fete, provocând oroare în clanul Brown. Singura optiune pare a fi domnisoara Quickly (Celia Imrie), din moment ce Brown si Evangeline sunt prea timizi sa îsi marturiseasca sentimentele. McPhee nu îi poate scapa pe copii de potentiala mama vitrega, deoarece ea nu intervine în "probleme de sentimente". Dar dupa cum va imaginati, dupa câteva lectii de viata situatia se rezolva.

Thompson s-a descurcat admirabil în scrierea scenariului, adaptând pentru cinema seria "Nurse Matilda" scrisa de Christianna Brand. Filmul reprezinta un fel de amestec de "Mary Poppins", "Lemony Snicket", "Sunetul muzicii" si "My Fair Lady", dar aceasta nu îi scade din valoare. Povestea este emotionanta iar distributia britanica solida, existând o autentica atmosfera de basm. Unele cuvinte ale lui Brown catre Quickly, si unele remarci despre incest, îl fac nerecomandabil celor mai tineri. Altfel, acest film transmite un admirabil mesaj despre primatul familiei si despre bunatatea inerenta din oameni.

Filmul contine unele expresii necizelate, umor grosolan, glume macabre. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=260