www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=260

Regia:Kirk Jones
Roluri principale:Colin Firth, Emma Thompson
Gen:Comedie, Familie
Durata:97
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:10.03.2006

Mary Poppins era blânda în compara?ie cu nasoasa oi nasoala dadaca din "Nanny McPhee". Povestea se desfaooara în Anglia victoriana, în care dl. Brown (Colin Firth), un lucrator la pompe funebre, a ramas vaduv oi are de îngrijit oapte copii. Crezând ca tatal lor nu îi mai iubeote, copiii au devenit de nesuportat. Brown a epuizat toate dadacele din orao, fiecare cedând psihic în final trupei nebune. În casa mai traiesc Evangeline (Kelly MacDonald), o dulce slujitoare ce îl iubeote în ascuns pe Brown, oi fosta bucatareasa de armata, dna Blatherwick (Imelda Staunton), favorita poznelor copiilor.

În macabra sa slujba, Brown este asistat de dl. Wheen (Derek Jacobi) oi dl. Jowls (Patrick Barlow). La un moment dat Brown primeote niote semnale supranaturale ce îi dau de în?eles ca are nevoie de serviciile unei anume Nanny McPhee (Emma Thompson). Într-o noapte sinistra femeie apare: "Când ave?i nevoie de mine, dar nu ma dori?i, aici voi sta. Când ma ve?i dori dar nu ve?i avea nevoie de mine, atunci va trebui sa merg", anun?a ea. Copiii inten?ioneaza sa o saboteze, ca pe fiecare dadaca, dar McPhee, al carei ba? umblator are puteri magice, scoate ce este mai bun din ei. Îi înva?a sa spuna "te rog" oi "mul?umesc", sa mearga devreme la culcare, sa se scoale la timp oi în general sa devina copii model. (Cum înva?a ceva bun, metamorfozarea lor este oglindita în McPhee, care devine tot mai atragatoare.)

Între timp Brown trebuie sa faca fa?a unei cerin?e grave: matuoa Adelaide (Angela Lansbury) îi cere sa se casatoreasca într-o luna, altfel îoi retrage sprijinul financiar, ceea ce ar însemna sa piarda copiii. Adelaide insista ca pâna atunci sa ia ea una dintre fete, provocând oroare în clanul Brown. Singura op?iune pare a fi domniooara Quickly (Celia Imrie), din moment ce Brown oi Evangeline sunt prea timizi sa îoi marturiseasca sentimentele. McPhee nu îi poate scapa pe copii de poten?iala mama vitrega, deoarece ea nu intervine în "probleme de sentimente". Dar dupa cum va imagina?i, dupa câteva lec?ii de via?a situa?ia se rezolva.

Thompson s-a descurcat admirabil în scrierea scenariului, adaptând pentru cinema seria "Nurse Matilda" scrisa de Christianna Brand. Filmul reprezinta un fel de amestec de "Mary Poppins", "Lemony Snicket", "Sunetul muzicii" oi "My Fair Lady", dar aceasta nu îi scade din valoare. Povestea este emo?ionanta iar distribu?ia britanica solida, existând o autentica atmosfera de basm. Unele cuvinte ale lui Brown catre Quickly, oi unele remarci despre incest, îl fac nerecomandabil celor mai tineri. Altfel, acest film transmite un admirabil mesaj despre primatul familiei oi despre bunatatea inerenta din oameni.

Filmul con?ine unele expresii necizelate, umor grosolan, glume macabre. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=260