www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=252

Regia:Jim Jarmusch
Roluri principale:Bill Murray, Jeffrey Wright
Gen:Aventuri, Comedie, Drama
Durata:106
Producator:Focus Features
Premiera în România:24.02.2006

Bill Murray ofera o presta?ie sub puterile sale, demonstrate în "Rataci?i printre cuvinte", iar regizorul de filme independente Jim Jarmusch ne ofera cel mai comercial film al sau în "Flori frânte". Premiat la Cannes 2005, filmul ni-l prezinta pe Don Johnston (Murray), expert în computere, parasit de ultima sa iubire, Sherry (Julie Delpy), ramas cu ochii fixa?i pe televizor, la un film despre cel cu un nume asemanator cu al lui: Don Juan.

Dupa ce Sherry iasa din via?a sa, Don gaseote o scrisoare anonima, roza, de la o fosta iubita, scrisoare din care afla ca are un fiu de 19 ani, plecat de acasa sa îoi întâlneasca tatal pe care nu l-a cunoscut niciodata. Vecinul lui Don, detectivul etiopian Winston (Jeffrey Wright), crede ca este o pacaleala la mijloc, oi îi sugereaza lui Don sa îoi viziteze prietenele de acum 19 ani, pentru a-oi da seama cine i-a putut scrie. Winston îi compune chiar un traseu lui Don oi îl sfatuieote sa se prezinte la fiecare femeie cu un buchet de flori roz.

Plin de sila oi aproape pasiv, Don porneote pe urmelor femeilor ce le cunoscuse cu doua decenii înainte. Prima este Laura (Sharon Stone), pe care nu o gaseote acasa dar este primit de fiica ei, seducatoarea oi surprinzatoarea Lolita (Alexis Dziena). Laura soseote într-un final, îl îmbra?ioeaza cald iar dupa cina se culca împreuna de dragul vremurilor bune. Urmeaza Dora (Frances Conroy), casatorita. Ea îl primeote rece, dupa cum rece îi este rela?ia cu so?ul. Pe lista urmeaza Carmen (Jessica Lange), care comunica cu animalele. La final se întâlneote cu Penny (Tilda Swinton). Mai exista o iubita, pe care o viziteaza la cimitir, lasându-i flori pe mormânt. De-a lungul vizitelor, Don cauta indicii roz oi maoini de scris.

Scenaristul-regizor Jarmusch se foloseote de film pentru a comenta despre rela?iile dintre oameni. Actorii sunt la înal?ime, fiecare dând via?a credibil personajului. Murray este luminos deoi pare a nu avea legatura cu nimic ce se întâmpla pe lânga el. Reuoeote sa îi transmita personajului acea singuratate oi plictiseala pe care o traieote Don. Filmarea este de asemenea de înalta clasa, a unui magician al camerei: Frederck Elmes.

Filmul con?ine unele expresii vulgare, o scena de nuditate frontala, sex premarital, bautura oi droguri. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=252