www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=247

Regia:Dean Parisot
Roluri principale:Jim Carrey, Tea Leoni
Gen:Aventuri, Comedie
Durata:90
Producator:Imagine Entertainment
Premiera în România:17.02.2006

Comedia din 1977, cu George Segal oi Jane Fonda, nu a provocat prea mare vâlva. La fel se anun?a oi versiunea ei actualizata, cu Jim Carrey oi Tea Leoni, în contra titlului filmului: "Distrac?ie cu Dick oi Jane". În centru sunt un cuplu care, trecând printr-o perioada grea, dupa pierderea slujbelor, aleg sa duca o via?a de infractori.

Când filmul începe, toate sunt bune oi frumoase. Dick (Jim Carrey) lucreaza pentru o companie interna?ionala, Globodyne, iar so?ia sa Jane (Tea Leoni) este agent de turism. Dick este în pragul avansarii, ca vice-preoedinte, aoa ca o încurajeaza pe Jane sa îoi paraseasca slujba. Dar dupa un scandal la firma, Dick se trezeote aruncat în strada, ramânând amândoi fara slujba. Dupa ce încearca sa lucreze în diverse posturi, cu rezultate dezastruoase, cuplul se trezeote ruinat financiar. Disperat, Dick, declarând ca a fost mereu cinstit oi totuoi lucrurile nu au mers, alege cealalta cale: a infrac?iunii. Jane este sceptica, dar intra în joc, crezând ca nu este nimic serios. Dar ceea ce începe ca gluma se termina în infrac?iuni serioase, precum spargerea de banci.

Filmul se doreote sa fie o satira sociala, în special la adresa economiei de astazi. Dar dupa ce Dick oi Jane se scufunda în furtioaguri, protestul moral se duce de râpa, iar jafurile devin un fel de afrodisiace pentru un cuplu cu probleme în via?a sexuala. Nici faptul ca singurul lor copil vorbeote mai mult spaniola decât engleza, pentru ca sta mai mult cu bona hispanica decât cu ei, nu mai pare aoa amuzant. Filmul se bucura de actori de prima mâna. Interpretari bune ofera oi Alec Baldwin în rolul directorului corupt al firmei Globodyne, precum oi Richard Jenkins oi Jeff Garlin în alte roluri. Daca actorii ar fi putut face filmul memorabil, vina eoecului apar?ine scenariotilor Judd Apatow oi Nicholas Stoller.

A fura este greoit oi în final îoi dau seama oi cei doi.

Filmul con?ine câteva expresii vulgare oi blasfemii, unele întâlniri în dormitor între so? oi so?ie, umor crud. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=247