www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=246

Regia:Thomas Vinterberg
Roluri principale:Jamie Bell, Novella Nelson
Durata:105
Rating:L
Producator:Lucky Punch
Premiera în România:03.02.2006

Daca ai o arma, atunci esti sortit unui sfârsit trist. Acesta pare a fi mesajul regizorului danez Thomas Vinterberg la al doilea sau film în engleza. Deosebitul, uneori provocatorul, dar la final nesatisfacatorul "Draga Wendy" se desfasoara într-un nespecificat oras american, în care Dick (Jamie Bell) spera sa nu ajunga miner ca tatal sau. Multumita dadacei sale, Clarabelle (Novella Nelson), nici nu va ajunge. Când îi moare tatal, Dick începe o existenta solitara, pâna când într-o zi primeste vizita unui prieten, Stevie (Mark Webber), un alt singuratic, care induce în Dick dragostea pentru arme vechi.

Cu ani în urma, Dick a cumparat ceea ce el credea ca este o arma falsa, de la magazinul de jucarii al lui Susan (Alison Pill), dar acum Stevie îi spune ca revolverul este real si îi face o istorie a armei. Dick îsi boteaza arma "Wendy" si vorbeste cu afectiune cu ea, de parca ar fi o persoana umana. Dick si Stevie formeaza într-un final o banda de tineri proscrisi - Susan de la magazinul de jucarii, invalidul Huey (Chris Owen), fratele mai mic al acestuia, Freddie (Michael Angarano), sacul de box al scolii. Este o societate secreta de fani ai armelor vechi, care se îmbraca cu haine dintr-o perioada cu armele, si se întâlnesc într-o mina abandonata, unde trag cu armele si îsi spun "Dandies".

Cu totii sunt "pacifisti" declarati si nu au nici cea mai mica intentie sa foloseasca armele în scopuri violente. Într-o zi, Krugsby (Bill Pullman), seriful locului, îi spune ca trebuie sa fie în mod neoficial "ofiterul de supraveghere" al lui Sebastian (Danso Gordon), nepotul lui Clarabelle. Tânarul negru nu prea respecta legea. Dick accepta nu cu mare încântare însarcinarea, si în scurt timp Sebastian este introdus între ceilalti Dandies. Sebastian îi spune lui Dick ca matusa sa este acum o singuratica, o data pe an vizitându-si varul din partea cealalta a pietei: anul acesta îi este însa prea teama sa faca aceasta. Dick decide ca împreuna cu prietenii sai sa formeze un cordon de protectie pentru ca fosta sa dadaca sa ajunga în siguranta la varul ei. Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din târg.

Vinterberg arata cu maiestrie cum acesti tineri singuratici devin înamorati de arme, cum desi nu intentioneaza sa le foloseasca se lasa atrasi în misterul si puterea armelor. Este o premisa intriganta, cu o paralela la scara globala, dar filmul nu reuseste sa pastreze stacheta sus. Locul de desfasurare a filmului seamana prea mult cu scena unei piese de teatru. Bell joaca absolut stralucit. Filmul este anti-arme si anti-violenta, citindu-se destul de clar intentia lui Vinterberg si a scenariului lui Lars Von Trier, dar sfârsitul este nesatisfacator, chiar daca, realistic vorbind, este singurul deznodamânt posibil. "Draga Wendy" nu este cu siguranta pentru audienta lui "Peter Pan".

Filmul contine blasfemii si limbaj vulgar, violenta si sânge. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme nu a clasificat filmul.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=246