www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=242

Regia:D.J. Caruso
Roluri principale:Al Pacino, Matthew McConaughey, Rene Russo
Gen:Comedie, Drama, Thriller
Durata:122
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:20.01.2006

În filmul "Via?a ca un pariu" ("Two For the Money") al regizorului D.J. Caruso, Matthew McConaughey interpreteaza rolul lui Brandon Lane, fost fotbalist pe vremea când era în colegiu, care a fost nevoit sa îoi întrerupa cariera sportiva din cauza unei accidentari. Cu un talent deosebit de a prezice câotigatorii jocurilor, Brandon a ajuns sa prezica scoruri la jocurile de noroc din Las Vegas. Talentul lui îi atrage însa aten?ia lui Walter Abraham (Al Pacino), care îl coopteaza într-o mare companie de pariuri sportive pe care o conduce în New York, în legatura cu care îl asigura ca este perfect legala. (Ei doar ofera "sfaturi gratuite", luând comision pe câotiguri.)

Ca un fel de mentor, Walter îl formeaza pe Brandon ca protejatul sau, inclusiv printr-un tutorial despre cum sa înjure. Atâta timp cât intui?ia lui nu îl înoeala, Brandon este extrem de admirat, bucurându-se de o via?a cu maoini rapide, femei frumoase oi sticle de vin de 1.000 de dolari. Însa rela?ia lor surogat tata-fiu se raceote atunci când Brandon da greo, o rasturnare a norocului care amenin?a nu doar prietenia ci oi vie?ile lor, dupa ce pierd milioanele de dolari ai clien?ilor lor (între care oi un gangster interpretat de Armand Assante).

Brandon este tentat de seduc?ia banilor oi a faimei, însa, deoi pentru un timp cedeaza în fa?a acestora, nu exista îndoiala ca în cele din urma va cunoaote umilin?a, ajungând la finalul filmului cu sufletul intact. Cu încrederea în sine a lui McConaughey alaturi de arta actoriceasca a lui Pacino, întotdeauna placut de urmarit, una dintre problemele acestui film este aceea ca îi lipseote un personaj agreabil - poate cu excep?ia lui Toni (Rene Russo), so?ia lui Walter.

Filmul con?ine o rela?ie sexuala cu nuditate sugerata, incorectitudine în sport, tema pariurilor, scene vulgare precum oi limbaj vulgar oi necizelat. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=242