www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=240

Regia:Louis Leterrier
Roluri principale:Jet Li, Morgan Freeman
Gen:Ac?iune, Thriller
Durata:102
Producator:Europa Corp.
Premiera în România:20.01.2006

Neaoteptatul film "Dresat pentru a ucide" al regizorului francez Louis Leterrier, este un film de ac?iune oi o drama în acelaoi timp, a carui violen?a este înmuiata de surprinzatoarea latura emo?ionala. Desfaourat în saracacioasa lume interlopa din Glasgow, filmul are în centru o arma mortala, adica pe Danny (Jet Li), crescut de un gangster nemilos, Bart (interpretat de Bob Hoskins). Asemenea unui câine, Danny este antrenat pentru a ucide. Între "muoca-i" (de fapt "ucide-i"), Danny, ?inut într-o cuoca, este docil oi aproape copilandru.

Dar ceea ce începe a fi un clasic film cu violen?a în cote mari, devine, în parte doar, un film mai nuan?at atunci când Danny evadeaza oi se împrieteneote cu un acordor de pian, orb, american de origine, pe nume Sam (Morgan Freeman). Sam se afla în Marea Britanie cu fiica sa adoptiva, Victoria (Kerry Condon), care a primit o bursa la conservator. Danny are parte pentru prima oara de amabilitate oi compasiune, iar Sam oi Victoria se folosesc de muzica pentru a îmblânzi bestia din el, ajutându-l sa îoi recupereze umanitatea oi sa îoi rezolve misterul trecutului sau neclar. Dar, aoa cum oricine ar ghici, armonia în trei este întrerupta datorita istoriei violente a lui Danny.

Exista câteva secven?e de batai - uneori brutale în mod gratuit - dar sunt ?inute în lesa de nucleul emo?ional al scenariului, una dintre secven?e ilustrând chiar cum Danny doreote sa se distan?eze de maoina de ucis care a fost odata. Coregrafia luptelor a fost asigurata de Yuen Wo Ping ("Matrix," "Tigru oi dragon"), oferindu-i lui Li numeroase ocazii de a-oi arata maiestria. Dar Li este convingator oi în postura de ca?eluo inocent ce se transforma în pit-bull când i se cere. Filmul atinge teme precum efectele depersonalizatoare ale cruzimii, puterea vindecatoare a iubirii, maleabilitate min?ilor tineri la bine oi la rau, natura liberului arbitru. Tocmai aceste profunzimi ridica "Dresat pentru a ucide" mai sus de linia de mediocritate a majorita?ii filmelor de ac?iune.

Filmul con?ine violen?a repetata, batai nemiloase, o întâlnire sexuala, scurta nuditate, mult limbaj vulgar oi o blasfemie. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=240