www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=235

Regia:Peter Jackson
Roluri principale:Naomi Watts, Adrien Brody, Jack Black
Gen:Aventuri
Durata:187
Producator:WingNut Films, Universal Pictures
Premiera în România:16.12.2005

Dupa ce a strâns aproape 3 miliarde de dolari din lumea întreaga, oi 17 premii Oscar, cu trilogia "Stapânul Inelelor", Peter Jackson revine cu "King Kong", un film în care efectele speciale fac din film unul... cu adevarat special. Chiar daca nu este "a opta minune a lumii", filmul lui Jackson reuoeote sa preia clasicul film din 1933 al lui Merian C. Cooper oi sa îl duca pe noi culmi. Lung de aproape 3 ore (adica aproape dublu fa?a de original), filmul este fidel poveotii tragice ecranizate de Cooper, despre bestia fa?a în fa?a cu civiliza?ia.

Hoinarul producator Carl Denham (Jack Black) o angajeaza pe actri?a Ann Darrow (Naomi Watts) tocmai când aceasta trecerea printr-un moment deosebit de greu. Astfel aceasta semneaza pentru un proiect despre care nici nu îoi imagineaza ce impact va avea asupra vie?ii ei. Scenaristul angajat de Denham este Jack Driscoll (Adrien Brody). Dupa o lunga introducere, îndraznea?a echipa ajunge la misterioasa destina?ie: Insula Craniului. Aici ei se întâlnesc cu un trib din epoca de piatra care traieote pe o peninsula, separata de restul insulei de un masiv perete, un parapet împotriva pericolului de pe partea cealalta - Kong adica.

Ca în filmul original, Darrow atrage aten?ia baotinaoilor care o iau captiva oi o ofera ca jertfa umana gorilei uriaoe, realizata digital ca o bruta încarun?ita oi plina de rani, dar cu niote ochi sentimentali. (De fapt rolul lui Kong a fost "jucat" într-o anume masura de un actor, Andy Serkis, ale carei expresii oi miocari faciale au fost folosite pe computer pentru a-i da via?a lui Kong.) Dupa cum oti?i deja, între Kong oi blonda sa victima se înfiripa o rela?ie speciala, astfel ca ea scapa din postura de mâncare de gorila. Din acest moment filmul trece în modul ac?iune-non-stop, echipa condusa de Driscoll urmarind gorila într-o lume pierduta a dinozaurilor. Kong care victima oi ac?iunea se muta într-o alta jungla: "jungla" New York-ului, unde ac?iunea continua pâna la apogeul spectaculos de pe celebra Empire State Building.

Cu un buget uriao ca gorila, de 207 milioane de dolari, Jackson oi-a permis multe în film. Deoi uneori sunt epuizante, scenele de ac?iune sunt uimitoare, precum cea în care Kong are de-a face cu trei tiranozauri. Legatura speciala dintre Kong oi Darrow da suflet acestui film. Cea mai mare realizare a lui Jackson, la sfâroitul filmului, nu este nici lumea dinozaurilor oi nici reproducerea New York-ului anilor 1930, oricât de extraordinare ar fi fiecare din acestea - cu adevarat meritoriu pentru regizor este faptul ca efectele speciale slujesc nara?iunea, fara sa piarda vreodata din vedere nucleul emo?ional al povestirii. Interpretarile sunt toate laudabile, o men?iune speciala meritând Serkis, care îi da personalitate lui Kong.

"King Kong" combina ferocitatea cu unele imagini deosebit de calde, precum apusul de soare admirat de Kong oi Darrow, uneori cantitatea de sentimentalism fiind poate în exces. Sentimentalismul este însa fara sex, oi nici înjuraturi nu auzim, dar anumite elemente din film îl împing spre un rating AP-13 care poate ar fi putut fi evitat.

Filmul con?ine ac?iune violenta intensa, unele imagini înspaimântatoare oi unele expresii care îl fac nepotrivit pentru copii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=235