www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=232

Regia:Olivier Marchal
Roluri principale:Gerard Depardieu, Daniel Auteuil
Durata:110
Rating:
Producator:Gaumont
Premiera în România:02.12.2005

Titlul original "36 Quai des Orfevres" se refera la sectiunea pentru investigatii în cazuri de crima a Politiei Nationale Franceze. În aceasta sectiune exista doua divizii: BRI (de cautare si actionare) si ACU (anti-crima). Leo Vrinks (Daniel Auteuil) conduce BRI. Denis Klein (Gerard Depardieu) conduce ACU. Pe vremuri prieteni, acum cei doi nu se sfiiesc sa se sape unul pe celalalt, în goana spre postul de Comisar al Politiei Franceze.

O grupare criminala a reusit sa jefuiasca mai multe masini blindate ale unor banci. BRI si ACU vor sa prinda banda si sa le administreze o portie de "dreptate". Ambele divizii opereaza într-un stil dur, ce include fara probleme (morale) violenta, tortura, intimidarea... Vrinks reuseste sa avanseze în ancheta, dar devine subiectul unei investigatii de la interne. Klein, om corupt si imoral, se bucura de caderea lui Vrink, doar ca acesta nu traieste doar de ieri, asa ca ascunde multe surprize. "Politia judiciara" alterneaza între deosebit si banal. Imaginea este excelenta, productia superba, dar exista atâtea clisee încât uneori filmul aluneca, neintentionat, în comic.

Punctul cel mai slab al filmului, dincolo de violenta socanta, este prezentarea stereotipa a crimelor. Un politist este împuscat când mai avea trei zile pâna la pensie. Gloantele tâsnesc peste tot, dar chiar peste tot pe ecran, mai putin în eroi. Gloantele trec pe lânga masini, dar nici unul nu atinge vreun cauciuc. Apoi, investigatia lor - cum altcumva? - cere vizitarea de doua ori (!) a unul club de striptease. Cu greu se poate gasi vreun cliseu care sa nu fi fost reciclat în acest film. Mai trist este ca regizorul filmului, Olivier Marchal, este un politist pensionat, ce pretinde ca filmul se bazeaza pe fapte reale. Daca banalitatea povestii sau violenta grafica nu va alunga de la film, atunci... cautati alt motiv sa va tineti departe de el.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=232