www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=227

A Sound of Thunder

Regia:Peter Hyams
Roluri principale:Ben Kingsley, Edward Burns
Gen:Aventuri, Drama, SF, Thriller
Durata:103
Premiera în România:25.11.2005

Filmul de actiune stiintifico-fantastic "Vânatoare fatala" ("A Sound of Thunder") este inspirat de nuvela clasica cu acelasi nume a lui Ray Bradbury. Amplasata în viitorul apropiat, actiunea se centreaza în jurul unei corporatii - Time Safari Inc. - care ofera calatorii în timp atent planificate unor bogati doritori de senzatii tari, care platesc bine pentru a se întoarce în timpurile preistorice si a vâna dinozauri. Pentru a asigura ca viitorul nu va fi afectat, clientii trebuie sa respecte trei reguli stricte: sa nu schimbi nimic în trecut, sa nu lasi nimic în urma si sa nu aduci nimic din trecut.

Edward Burns este zoologul Travis Ryer - liderul expeditiei -, iar Ben Kingsley este lacomul director al companiei, Charles Hatton. Catherine McCormack interpreteaza rolul Dr. Sonia Rand, care a conceput tehnologia calatoriilor în timp, dar ale carei avertismente legate de inerentele riscuri nu sunt ascultate. În timpul unui safari, un vânator nervos omoara fara sa stie un fluture. Aceasta greseala aparent fara consecinte provoaca o reactie în lant de efecte ce modifica evolutia, rescriind milioane de ani de istorie naturala si amenintând sa nimiceasca omenirea.

Echipa se întoarce într-o lume foarte diferita, desi cel putin la început schimbarile sunt subtile: neobisnuite temperaturi ridicate si comportament ciudat în fauna marina. Însa pe masura ce tot mai multe unde de soc se propaga din trecut în prezent, lucrurile scapa de sub control. Plante carnivore împânzesc orasul Chicago si o noua specie feroce de pradatori - pe jumatate sopârla, pe jumatate babuin - colinda în haite flamânde strazile care acum arata ca în Amazon. Împreuna cu Rand, Ryer trebuie sa gaseasca o modalitate de a îndrepta lucrurile înainte ca timpul sa le-o ia înainte.

În ciuda ideii provocatoare care sta la baza sa, pelicula nu se ridica la înaltimea nuvelei lui Bradbury. Desi transmite un mesaj de avertizare legat de stiinta care îsi depaseste limitele, are multe inadvertente, comune povestilor despre joaca cu timpul si spatiul. Filmul contine repetata violenta stiintifico-fantastica, incluzând unele scene intense cu amenintari, o relatie sexuala sugerata, cu nuditate partiala, o sinucidere si pe alocuri limbaj vulgar si necizelat. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=227