www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=227

A Sound of Thunder

Regia:Peter Hyams
Roluri principale:Ben Kingsley, Edward Burns
Gen:Aventuri, Drama, SF, Thriller
Durata:103
Premiera în România:25.11.2005

Filmul de ac?iune otiin?ifico-fantastic "Vânatoare fatala" ("A Sound of Thunder") este inspirat de nuvela clasica cu acelaoi nume a lui Ray Bradbury. Amplasata în viitorul apropiat, ac?iunea se centreaza în jurul unei corpora?ii - Time Safari Inc. - care ofera calatorii în timp atent planificate unor boga?i doritori de senza?ii tari, care platesc bine pentru a se întoarce în timpurile preistorice oi a vâna dinozauri. Pentru a asigura ca viitorul nu va fi afectat, clien?ii trebuie sa respecte trei reguli stricte: sa nu schimbi nimic în trecut, sa nu laoi nimic în urma oi sa nu aduci nimic din trecut.

Edward Burns este zoologul Travis Ryer - liderul expedi?iei -, iar Ben Kingsley este lacomul director al companiei, Charles Hatton. Catherine McCormack interpreteaza rolul Dr. Sonia Rand, care a conceput tehnologia calatoriilor în timp, dar ale carei avertismente legate de inerentele riscuri nu sunt ascultate. În timpul unui safari, un vânator nervos omoara fara sa otie un fluture. Aceasta greoeala aparent fara consecin?e provoaca o reac?ie în lan? de efecte ce modifica evolu?ia, rescriind milioane de ani de istorie naturala oi amenin?ând sa nimiceasca omenirea.

Echipa se întoarce într-o lume foarte diferita, deoi cel pu?in la început schimbarile sunt subtile: neobionuite temperaturi ridicate oi comportament ciudat în fauna marina. Însa pe masura ce tot mai multe unde de ooc se propaga din trecut în prezent, lucrurile scapa de sub control. Plante carnivore împânzesc oraoul Chicago oi o noua specie feroce de pradatori - pe jumatate oopârla, pe jumatate babuin - colinda în haite flamânde strazile care acum arata ca în Amazon. Împreuna cu Rand, Ryer trebuie sa gaseasca o modalitate de a îndrepta lucrurile înainte ca timpul sa le-o ia înainte.

În ciuda ideii provocatoare care sta la baza sa, pelicula nu se ridica la înal?imea nuvelei lui Bradbury. Deoi transmite un mesaj de avertizare legat de otiin?a care îoi depaoeote limitele, are multe inadverten?e, comune poveotilor despre joaca cu timpul oi spa?iul. Filmul con?ine repetata violen?a otiin?ifico-fantastica, incluzând unele scene intense cu amenin?ari, o rela?ie sexuala sugerata, cu nuditate par?iala, o sinucidere oi pe alocuri limbaj vulgar oi necizelat. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=227