www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=224

Flightplan

Regia:Robert Schwentke
Roluri principale:Jodie Foster, Peter Sarsgaard
Durata:93
Producator:Touchstone Pictures
Premiera în România:18.11.2005

Daca Alfred Hitchcock ar mai trai astazi, i-ar place "Jurnal de bord". De fapt în film se pot recunoaote unele ecouri ale produc?iei lui Hitchcock din 1944, intitulata "Lifeboat", în care, a?i ghicit, ac?iunea se petrecea în largul marii. Regizorul german Robert Schwentke porneote pe un drum asemanator, cu succes în mare parte, oferind un thriller inteligent construit oi tensionat psihologic, a carui ac?iune se petrece în spa?iul claustrofobic al unei curse de avion care trece oceanul din Berlin spre New York.

Jodie Foster o interpreteaza pe Kyle Pratt, inginer aeronautic, stabilita în Germania, afectata de recenta - oi suspecta - moarte a so?ului ei. Zburând cu un luxos avion la a carui proiectare ea a contribuit, Kyle se trezeote descoperind ca feti?a ei (Marlene Lawston) a disparut fara urme. Ea începe o cautare frenetica, acuzând un arab ca face pe prostul oi rastindu-se la al?i pasageri, spre consternarea înso?itoarelor de zbor (Erika Christensen oi Kate Beahan). Kyle are un ooc atunci când lista pasagerilor nici macar nu o are trecuta pe fiica sa, ca oi cum nu s-ar fi urcat niciodata la bord. Astfel, ea ajunge sa se îndoiasca de mintea ei, oi la fel face oi capitanul avionului (Sean Bean), în timp ce agentul de securitate din avion (Peter Sarsgaard) nu otie ce sa aleaga: sa o creada sau sa îoi vada de îndatoririle sale. Oare a înnebunit Kyle? Sau ceva este putred în acest avion?

Foster joaca excelent, iar zbuciumul ei maternal le va face sa rezoneze pe toate mamele la acest film, la "cel mai groaznic coomar al oricarui parinte". Schwentke reuoeote sa men?ina tensiunea la înalta atitudine, deoi scenariul con?ine unele turbulen?e la capitolul logica oi plauzabilitate, conducând la un final mai conven?ional, dar mai pu?in ridicol decât în "Zbor de noapte". Mai pu?in scena când fa?a unuia este puternic desfigurata de o lovitura cu extinctorul, nu exista multe de obiectat la film. Este un film inteligent, oi, deoi finalul va fi poate pentru unii pu?in dezamagitor, pentru un thriller, merita sa va urca?i la bordul lui.

Filmul con?ine câteva scene scurte dar intense de violen?a, câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=224