www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=219

The 40 Year-Old Virgin

Regia:Judd Apatow
Roluri principale:Steve Carell
Durata:116
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:04.11.2005

Am mai vazut asa ceva. Prietenii unui tip extraordinar de rusinos, care nu a avut niciodata vreo prietena, se hotarasc sa îl ajute sa îsi gaseasca adevarata iubire. Doar ca "Virgil la 40 de ani" implementeaza ideea clasica prin metode vulgare si adesea ofensive.

Andy (interpretat de simpaticul si comicul Steve Carell) lucreaza la un magazin de electronice, avându-i ca si colegi pe sexistii David (Paul Rudd), Jay (Romany Malco) si Cal (Seth Rogen), porniti sa îl ajute sa îsi piarda virginitatea. Printre metodele folosite de prietenii lui Andy se numara participarea la un chef cu femei care danseaza la bar, inundarea cu pornografie si prezervative, întâlniri fixate în fuga, inclusiv cu o prostituata ce se dovedeste în final a fi un travestit. O cursa cu masina în timpul caruia o femeie beata încearca sa îl seduca, dar în final îl umple de voma, este cumva emblematica pentru umorul filmului.

Într-o zi, Trish (Catherine Keener) - care lucreaza la un magazin subred de peste drum - vine în magazinul de electronice si apare o scânteie a dragostei. Aflam despre ea ca este mama a trei copii, si bunica, iar dupa ce el are curajul sa o invite la o întâlnire, relatia dintre ei începe sa se materializeze. Trish nu întelege reticenta sa de a se culca cu ea, iar Andy nu îndrazneste sa îi spuna - de aici complicatiile. Filmul regizat si co-scris de Judd Apatow are multe ingrediente bune, precum o distributie inspirata. Pe lânga cei amintiti deja, sa mai spunem ca în film joaca si Elizabeth Banks, Jane Lynch si Kat Dennings. Toti, absolut toti, si mai ales Carell, meritau însa un film mai bun.

Chichita comica este clasica, dar punerea în scena - la care a participat si Carell - este dezolanta. Înjuraturi cu nemiluita si discutii si situatii sexuale în suvoi fac din film doua ore stânjenitoare si fara gust. În mod ironic, dupa ce romanta dintre Andy si Trish prinde contur, tonul filmului se îmbunatateste, dar chiar daca finalul este satisfacator din punct de vedere moral... este prea târziu. Aceeasi idee de film, aceeasi actori, dar un alt scenariu ar fi putut oferi un film relaxant si amuzant. "Hitch", care a înregistrat recorduri la încasari, a mers pe o idee cumva similara, dar fara atâta limbaj si scene vulgare. "Virgin la 40 de ani" nu are cum sa placa decât eventual tinerilor vulgari, audienta - se pare - vizata de film.

Blasfemii, limbaj necizelat, epitete rasiale, nuditate, continut sexual intens, viziune deschisa relativ la sexul premarital, folosire de prezervative, înjosirea femeilor, umor vulgar, folosire de droguri, betii. Pentru toate aceste motive, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=219