www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=213

Skeleton Key

Regia:Iain Softley
Roluri principale:Kate Hudson, John Hurt
Durata:104
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:14.10.2005

"Cheia schelet" este genul de film horror despre care am zice ca nu se mai face astazi. Pe de o parte violen?a este foarte redusa, dupa standardele actuale, nu exista decât o idee vaga de limbaj grosolan, iar pe de alta parte sexul lipseote cu desavâroire! Mai rar aoa ceva... Din pacate însa, linia filmului este predictibila, iar dialogurile scrise de Ehren Kruger te fac mai degraba sa râzi decât sa sim?i rece pe oira spinarii - cu toate acestea, per total, filmul î?i men?ine interesul, precum oi suspansul.

Personajul central al filmului este Caroline (Kate Hudson), o asistenta medicala care este angajata sa aiba grija de Ben (John Hurt), un batrân neajutorat aflat într-o izolata casa din Louisiana. Ben nu poate vorbi, fiind aparent victima unui atac cerebral. So?ia sa e o doamna balaur, matriarhala în sens negativ, Violet (Gena Rowlands), care îl pazeote ca un uliu oi îi administreaza medicamente de ea otiute. Mai exista un personaj, un avocat, Luke (Peter Sarsgaard), cu o integritate ciudata.

Caroline primeote o cheie schelet (care da titlu filmului, de fapt doar pentru ca suna bine, provocator) cu care se pot deschide toate uoile casei, mai pu?in uoa spre pod. În final reuoeote sa ajunga oi acolo, unde descopera mai multe indicii de hoodoo (echivalentul american pentru voodoo). Camera din pod con?ine toate oglinzile din casa, semn ca expunerea lor, în locurile originale, este interzisa. Într-o noapte, Ben cel din scaunul cu rotile scapa pe fereastra oi pe acoperio, iar Caroline gaseote pe cearoaf scrise cuvintele "Help Me" (Ajuta-ma). Când doreote sa îi arate ciudatul mesaj lui Luke... a?i ghicit, cearoaful este curat. Ben îi arunca lui Caroline priviri ce implora ajutor, aoa ca aceasta în curând suspecteaza ca barbatul are nevoie de protec?ie în fa?a so?iei.

Când Caroline decide sa ia problema în piept cu Violet, aceasta îi ofera o sordida istorie a casei, de pe vremea când aici locuia un cuplu de negri. Aceotia au fost linoa?i în timpul unei salbatice petreceri, când oaspe?ii be?i i-au gasit înva?ându-i magie pe copiii din casa. Caroline deduce ca oglinzile au fost interzise în casa deoarece fantomele celor ucioi pot sa fie vazute în ele (dar doar daca "crezi"). Deoi Caroline nu "crede" în acestea, ea merge totuoi la o localnica specialista în vrajitorii, de la care se întoarce cu "echipamentul" necesar pentru a-l scoate pe Ben din vraja. Daca am spune mai multe am ruina picul de surpriza din film. Urmeaza însa evolu?ii interesante.

Regizorul Iain Softley reuoeote sa creeze o atmosfera înfioratoare, iar Hudson (foarte convingatoare) oi Rowlands au o presta?ie a caror urmarire este o placere. Mare parte din dialogul care stârneote râsul este rostit pe ton foarte serios... aoa cum ar trebui. Este un punct bun pentru film. Exista oi unele scene mai violente, dar de genul cazutului pe scari sau de la balcon. Filmul ramâne însa recomandabil doar adul?ilor, dornici sa îoi testeze reac?ia la filme horror. Asta daca vor sa "creada".

Filmul con?ine suspans intens, violen?a, unele expresii vulgare, frecvente elemente oculte oi o scurta scena de nuditate par?iala. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=213