www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=207

Regia:Breck Eisner
Roluri principale:Penelope Cruz, Matthew McConaughey, Steve Zahn
Gen:Ac?iune, Aventuri
Durata:127
Producator:J.K. Livin Productions
Premiera în România:23.09.2005

În ne-extraordinarul, uneori chiar copilarescul film de aventuri "Sahara", Matthew McConaughey joaca rolul unui vânator de comori în cautare de faima oi noroc. Bazata pe romanul cu acelaoi nume al lui Clive Cussler (publicat de Editura RAO), povestea filmului se învârte în jurul lui Dirk Pitt (McConaughey), fost membru al SEAL, a carui obsesie este gasirea unei nave pierduta pe timpul razboiului civil. Mergând pe urmele unor monede rare, Pitt este convins ca vasul din secolul XIX a trecut de liniile inamice oi a traversat Atlanticul spre Africa.

În film avem oi un rol de Sancho Panza, cu Steve Zahn ca Al Giordino, cel mai bun prieten al lui Pitt, oi la fel fost membru al SEAL. Daca Zahn este greu de crezut ca ar fi fost luptator SEAL, atunci mai greu de acceptat este sirena spaniola Penelope Cruz în rolul deoteptei dr. Eva Rojas, de la Organiza?ia Mondiala pentru Sanatate. De ce cred oare realizatorii de film ca daca îi pui ochelari pe nas unei actri?e are deja un aer intelectual? Cruz ajunge în final sa ofere ceea ce are: priviri languroase oi o prezen?a feminina care sa atraga barba?ii la film. Rojas investigheaza o boala din Africa, ce pare a avea de asemenea legatura cu nava disparuta. De aici intersec?ia între vie?ile lor, care conduce spre un final amoros, cu cei doi frumooi pe o plaja.

Ce se întâmpla între timp? Numeroase explozii, urmariri pe uscat oi pe mare, camile oi nomazi ostili, oi câteva alte personaje, de regula negative. Filmul are fara îndoiala o aura de Indiana Jones, fara sa se ridice la acel nivel. Pigmentat cu umor, filmul nu are însa parte de dialoguri prea inteligente. Are momente bune, relaxante, dar violen?a din împuocaturi oi pirotehnie este multa, inutila, iar pentru cei mai tineri poate prea intensa. Este primul film al regizorului Breck Eisner manages, care are meritul sa fi aruncat în film unele observa?ii morale despre starea ?arilor dezvoltate oi a celor sarace din Lumea a Treia. Unul din personaje spune sarcastic la un moment dat: "Este Africa... nimanui nu îi pasa de Africa."

Filmul "Sahara" este cam ca oi deoertul: în cea mai mare parte arid. Violen?a repetata oi unele expresii necizelate, pentru care Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=207