www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=206

Regia:Andrew Douglas
Roluri principale:Ryan Reynolds, Melissa George
Gen:Drama, Horror, Thriller
Durata:100
Producator:Dimension Films
Premiera în România:23.09.2005

La un moment dat, în "Amityville", noul posesor al casei, George Lutz (Ryan Reynolds), îi spune so?iei sale, Kathy (Melissa George): "Nu exista case rele, doar oameni rai". ai filme rele, am putea adauga. Acest film este un remake inutil dupa un film din 1979, bazat pe pretinsa întâmplare adevarata din Long Island, N.Y., având în centru o familie mutata într-o casa cu o istorie sângeroasa. Cu doar un an înainte, Ronald DeFeo Jr. (Brendan Donaldson), cel mai mare fiu al footilor proprietari, oi-a omorât în mod brutal parin?ii oi cei patru fra?i - la cererea unor voci, spune el. Oribila crima, ce a ?inut capetele de ziar mult timp în 1974, este prezentata în detaliu la începutul filmului.

Foarte rapid încep sa se întâmple lucruri necurate. Luminile se aprind singure. Pere?ii sângereaza. Copiii sunt invita?i la joaca de fantome. Iar George începe sa semene tot mai mult cu Jack Nicholson din "The Shining". Spre deosebire de filmul din 1979, în care jucau James Brolin oi Margot Kidder, noua versiune îoi bazeaza suspansul pe clioee oi efecte speciale specifice genera?iei MTV. Scenariul neclar este pigmentat cu elemenete precum un cimitir indian sau un sadic misionar din secolul XVII, elemente ce nu se regaseau în original. Atunci când Kathy îi cere ajutor preotului din zona (Philip Baker Hall), spectatorii se vor întreba daca "Afara!" strigat în timpul exorcismului se adreseaza spiritelor rele sau lor.

Regizat de Andrew Douglas, a carui experien?a în domeniul video-clipurilor se recunoaote în film, "Amityville" ofera câteva momente în care inima î?i înghea?a, dar în final este o mâzga neclara. Cel mai înspaimântator lucru la "Amityville" este faptul ca este ultimul film facut de MGM - studio care ne-a oferit filme clasice precum "Vrajitorul din Oz", "Ben-Hur" oi "Cântând în ploaie" - înainte sa fie cumparat de Sony Corp. Este pacat ca MGM pleaca nu cu ragetul de leu cu care ne-a obionuit, ci cu un scheunat jalnic.

Filmul are multa violen?a gratuita, imagini cu torturi, întâlnire sexuala cu nuditate în umbra, scene dure pentru copii, folosire de droguri oi expresii vulgare repetate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=206