www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=204

Regia:Rob Cohen
Roluri principale:Jamie Foxx, Jessica Biel, Josh Lucas
Gen:Ac?iune, Aventuri, Drama
Durata:121
Producator:Columbia Pictures
Premiera în România:16.09.2005

Conform teoriei lui Einsten, pe un obiect care se mioca foarte rapid, timpul trece mai încet. Dori?i o dovada? Merge?i la "Pericol invizibil", un film cu o viteza excesiva, care va va face sa va întreba?i: "Oare nu se mai termina odata?" ai de fapt merge?i la trei filme într-unul, nici unul bun.

Îmbinând scene de ac?iune cu nivel maxim de adrenalina, cu avertismente despre riscurile pe care le comporta tehnologia, oi, în fine, cu ceva roman?a, filmul îi are în centru pe cei trei membri ai unei echipe de elita de pilo?i a marinei americane, care lucreaza la un program secret al Pentagonului. Echipa îi include pe Ben Gannon (Josh Lucas), Henry Purcell (Jamie Foxx) oi Kara Wade (Jessica Biel), care îl place pe primul, ce este oi oeful echipajului. Spre surpriza lor, ofi?erul comandat (Sam Shepard) îi informeaza ca vor mai avea un membru în echipa, pe "EDI", un UCAV (vehicul aerian de lupta automatizat) controlat de un super-creier electronic.

În timpul unui bombardament asupra unor celule teroriste (recunoaote?i limbajul folosit dupa 11 septembrie), EDI o ia razna dupa ce este lovit de un fulger, inteligen?a sa artificiala evoluând pâna la a deveni conotiin?a. Mai clar spus, EDI începe sa gândeasca singur - ceea ce nu e niciodata bine când eoti înarmat cu bombe - oi este nevoie de fiin?ele din carbon sa îl înfrunte înainte de declanoarea unui razboi mondial. Regizat de Rob Cohen, filmul combina elemente din "Top Gun", "Razboiul lumilor" oi "20001: O odisee spa?iala" (vocea lui EDI suna ca cea a lui HAL). Scenariul slabu? al filmului îoi are apogeul romantic undeva pe grani?a Coreei de Nord.

Pe afio ni se aminteote ca regizorul a produs oi "The Fast and the Furious" oi "XXX", lasând sa se în?eleaga ca criteriul lui Cohen de alegere a filmelor sale este numarul de vehicule ce le poate distruge în moduri pirotehnice cât mai inventive. Desigur, maoinariile din film sunt foarte bine realizate, cei de la efecte speciale facându-oi treaba cu vârf oi îndesat. Ca substan?a însa, filmul este gaunos. Din zbor - evident - se încearca atingerea unor teme de morala privind tehnologia. Este cumva ironic ca un film care foloseote din plin tehnologia doreote sa submineze încrederea în ea.

Filmul con?ine violen?a, o sinucidere, un context sexual, limbaj, umor oi gesturi nepotrivite, câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=204