www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=203

Roluri principale:Bruce Willis, Jessica Alba, Mickey Rourke, Rosario Dawson
Gen:Actiune, Drama, Thriller
Durata:126
Rating:A-I (AP)
Producator:Dimension Films
Premiera în România:09.09.2005

"Mergi în dosul oricarei alei", se spune la un moment dat în "Sin City" - impresionant vizual dar ultraviolent -, "si vei gasi de toate". Ce gasim în acest film este un cosmar cu multa brutalitate, umor morbid si imagini sexuale, care ar solicita inventarea unei noi categorii de film dincolo de R (restricted). Regizori sunt Frank Miller si Robert Rodriguez, cu colaborarea la o scena a lui Quentin Tarantino, trioul preluând un trio de macabre romane ale lui Miller, toate desfasurate într-o atmosfera întunecata, ploioasa, fara sentimente.

În acest oras, pacatele sunt multe, dar majoritatea personajelor cauta recompense si nu rascumparare. Filmul este realizat într-o tehnica alb-negru mai speciala, viciile si virtutile fiind în schimb scaldate într-un murdar gri moral. Primul fir al povestii este despre un politist bun care cauta sa salveze o fata de 11 ani, Nancy (Makenzie Vega), de fiul sadic si pedofil (Nick Stahl) al unui senator corupt. În a doua parte a acestui fir, dupa sapte ani respectiv, Hartigan trebuie din nou sa o apere pe Nancy, între timp devenita dansatoare exotica (interpretata de Jessica Alba). Personajul central al celei de-a doua povesti din film nu este înger pazitor, ci mai degraba razbunator. Greu de recunoscut sub noul chip, Mickey Rourke îl interpreteaza pe Marv, un om al strazii ce devine instrumentul razbunarii pentru moartea unei prostituate (Jamie King) cu care a avut o noapte de pasiune. Ucide fara mila, printre victime fiind si un preot în confesional. Itinerarul razbunarii îl conduce la un sinistru canibal (Elijah Wood) protejat de un ipotetic cleric catolic (Rutger Hauer). Al treilea episod este în jurul lui Dwight (Clive Owen), care încearca sa opreasca un razboi între doua tabere, dupa ce un avocat necinstit (Benicio Del Toro) este ucis involuntar. O scena din acest episod este regizata de cunoscutul Quentin Tarantino.

Cinematografic vorbind, "Sin City" este provocator dar si depravat, turnat în stil alb-negru, dar cu accente de culori - precum rujul buzelor. Filmul, cu aspectul sau cenusiu, se vrea un omagiu adus lui Raymond Chandler, cunoscut autor de romane politiste, precum si filmelor noir din anii 1940 si 1950, doar ca sunt îmbibate de atmosfera apasatoare a video-jocurilor. Anul trecut, "Capitanul Sky si Lumea Viitorului" uimea fiind realizat fara decoruri, doar prin sofisticate tehnici digitale. Si "Sin City" foloseste aceeasi tehnica, pentru a reusi sa respecte pe cât se poate lumea imaginara din desenele originare ale lui Miller. Rezultatul este deosebit: scenele din film par smulse din reviste de benzi desenate. Dar efectele naucitoare nu pot ascunde faptul ca filmul nu are o inima, nici o morala. Oricât de inventiv ai filma urâtul, tot urât ramâne. Nu sunt deci prea multe motive pentru o calatorie în Orasul Pacatului.

Filmul contine violenta vizuala gratuita, precum dezmembrari, decapitari, torturi, referire la pedofilie, situatii sexuale cu nuditate, o sinucidere, o executie si limbaj vulgar si necizelat. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat. (Si atunci oare de ce în România are ca rating IC-14, interzis adica doar celor sub 14 ani?)

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=203