www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=200

Regia:Tim Burton
Roluri principale:Johnny Depp, Helena Bonham Carter
Gen:Aventuri, Comedie, Fantastic
Durata:115
Rating:A-I (AP)
Premiera în România:02.09.2005

"Charlie oi fabrica de ciocolata" poarta amprenta deosebita a inventivita?ii extraordinare a regizorului Tim Burton, care croieote dupa lucrarea originala oi binecunoscuta a lui Roald Dahl, scrisa în 1964. Filmul, amuzant oi bine lucrat, îl are în centru pe tânarul Charlie Bucket, interpretat de Freddie Highmore. Vi-l aminti?i poate pentru jocul deosebit din filmul "În cautarea tarâmului de nicaieri", mai ales din scena impresionanta de la final, cu Johnny Depp, care în acest film este însuoi Willy Wonka, excentricul fabricant de dulciuri.

Saracul Charlie, care traieote cu parin?ii oi cu bunicii sai, spera sa fie unul dintre cei cinci câotigatori care îoi vor petrece o zi magica în misteriosul imperiu condus de Wonka. Bunicul baiatului, Joe (David Kelly), a lucrat pe vremuri pentru Wonka, dar când unii angaja?i necinsti?i au început sa îi fure re?etele, stapânul i-a concediat pe to?i localnicii, angajând persoane din îndepartatul Loompaland. Patru copiii respingatori au câotigat deja premiul, gasind bile?ele ascunse în batoanele de ciocolata: grasul din Germania (Philip Wiegratz); rasfa?ata feti?a din Anglia (Julia Winter); ambi?ioasa oi pasionata de guma de mestecat (AnnaSophia Robb); oi dependentul de jocuri video (Jordan Fry). Fiecare, înso?it de un adult, vine la fabrica în ziua stabilita.

La fel face oi Charlie, care descopera ultimul bilet câotigator dupa ce gaseote niote bani pe strada cu care îoi poate lua ciocolata. El merge înso?it de bunicul sau. La fabrica îl întâlnesc pe Wonka, un barbat-baiat cu fa?a alba, marcat de sechelele copilariei, când tatal sau dentist de meserie (Christopher Lee) îi interzicea dulciurile. Copiii oi înso?itorii sunt conduoi prin imperiul lui Wonka, fiecare dezvaluindu-oi pe parcurs natura egoista, având astfel sa îoi înfrunte la final soarta pe care o merita (nu este vorba de ceva fatal). Toate sunt tratate comic oi chiar daca povestite ar suna înspaimântator (de aceea nu va spunem) ceea ce li se va întâmpla celor patru copiii nu îi poate speria decât eventual pe cei foarte mici.

Muncitorii Oompa-Loompa sunt to?i interpreta?i de actorul Deep Roy, digitizat în zeci de exemplare, ceea ce îi face prezen?a obositoare de la un moment dat. Exista secven?e coreografice foarte amuzante. Muzica din film este de asemenea reuoita. Regizorul Burton ofera în aceasta produc?ie un film mai negru decât prima ecranizare, dar fermecator. Sunt multe momente memorabile în acest film, precum oi aluzii la alte filme, care vor stârni zâmbete celor ce le vor recunoaote. Depp ofera un rol mai pu?in reuoit decât cel din 1971, interpretat de Gene Wilder, uneori aducând cu Michael Jackson. Per total însa filmul câotiga mult prin Depp, dar oi prin ceilal?i actori de prima mâna, precum Helena Bonham Carter, Noah Taylor, James Fox, Missi Pyle oi Adam Godley. Geoffrey Holder este naratorul filmului

Filmul con?ine mesaje pozitive despre familie, altruism, loialitate, oi doar câteva scene care i-ar putea deranja pe cei foarte mici. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=200