www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=198

Regia:Michael Bay
Roluri principale:Ewan McGregor, Scarlett Johansson
Gen:Drama, SF, Thriller
Durata:127
Producator:DreamWorks SKG, Warner Bros.
Premiera în România:26.08.2005

Culmea, în filmul "Insula" nu exista nici o insula! Revela?ia vine dupa 30 de minute din acest film otiin?ifico-fantastic, cu ac?iune plina suspans oi care te pune pe gânduri. În centrul filmului se afla doua clone (Ewan McGregor oi Scarlett Johansson) care sunt parte a unei colonii aparent scapate dintr-o catastrofa mondiala, colonie în care fiecare miocare este atent monitorizata. Pentru a le da coloniotilor speran?e despre via?a "în exterior", exista o loterie a minciunii, la care "norocooii" primesc ca premiu dreptul de a parasi complexul izolat pentru o via?a minunata pe insula fericirii. Ca totul este o înoelatorie se va convinge clona Lincoln Six-Echo (McGregor), când vede ca un prieten de-al sau (Michael Clarke Duncan), "câotigator", este eliberat nu de pe insula... ci de "via?a" din el.

Clonele (sau "agnatele") sunt create de nemilosul Merrick (Sean Bean), care le produce pentru oamenii "boga?i oi faimooi" pe moarte sau pentru cei ce vor sa traiasca mai mult. Îngrozit de ceea ce tocmai a aflat, Lincoln alearga sa îoi gaseasca prietena platonica (agna?ii nu au sex), Jordan Two-Delta (Johansson), care tocmai a "câotigat" la loterie. El o previne ca va fi ucisa, oi împreuna aleg sa fuga din colonie: afara gasesc un fel de Vest salbatic al secolului XXI. Lincoln are o cutie de chibrituri ale unui bar, de la McCord (Steve Buscemi), un muncitor care l-a protejat în trecut. La bar îl gasesc pe McCord, care le spune ca au fost crea?i artificial, oi dupa ce le da haine oi bani îi conduce la trenul spre Los Angeles. Dar Merrick a angajat un detectiv (Djimon Hounsou) care sa îi gaseasca. McCord este ucis în gara, oi din acel moment cuplul trebuie sa supravie?uiasca pe propriile picioare. Ajung în futuristul Los Angeles, în care mijloacele loco de transport sunt aeriene iar telefoanele publice sunt cu video. Ei îi cauta pe cei dupa al caror "model" au fost crea?i, sperând ca aceotia vor fi ooca?i ca au fost clona?i integral oi nu doar par?i de organe. Ce se întâmpla afla?i în film!

Filmul regizorului Michael Bay, dupa o poveste de Caspian Tredwell-Owen, cu scenariul scris de Alex Kurtzman oi Roberto Orci, este un thriller în care, din pacate, nu lipsesc clasicele exploziile oi ciocnirile de maoini, realizate desigur magistral. Impactul vizual deosebit se datoreaza lui Mauro Fiore, care a condus camerele de filmat, oi lui Paul Rubell oi Christian Wagner, specialioti în editarea video. În ce îl priveote pe Nigel Phelps, responsabil cu decorurile, merita felicitari pentru mediul convingator pe care l-a creat. ai acum actorii: McGregor impresioneaza din nou cu versatilitatea sa, el aparând în doua roluri: de clona, dar oi de original. Scenele în care cei doi Lincoln se urmaresc unul pe celalalt sunt printre cele mai reuoite din film. Johansson joaca de asemenea bine, dar mai degraba rolul ei este unul secundar.

Filmul atinge probleme morale ("Agne?ii nu au suflet", spune Merrick la un moment dat) oi transmite un mesaj pozitiv despre sfin?enia vie?ii oi, deoi nu este scopul filmului sa trateze tema cu seriozitate, picteaza o imagine înfricooatoare a unui viitor cu clone, fiind un fel de semnal de alarma.

Filmul con?ine multa violen?a, blasfemii, limbaj crud, întâlniri sexuale, oi diverse scene nepotrivite pentru filmari. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=198