www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=196

Regia:George A. Romero
Roluri principale:Asia Argento, Simon Baker
Gen:Horror, Thriller
Durata:93
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:19.08.2005

În 1968, hoinarul regizor George A. Romero a realizat cu câtiva bani si cu ajutorul a câtiva prieteni un clasic horror: "Night of the Living Dead". Filmul a avut doua urmari: "Dawn of the Dead" (1979) si "Day of the Dead" (1985). Acum a venit rândul pentru "Land of the Dead" (Tarâmul mortii), al patrulea capitol al povestii sale cu zombie. Cu actiunea într-un apropiat viitor apocaliptic, noul film repulsiv de violent prezinta lumea ca un teritoriu nelocuibil, cu turme de zombie ratacitori, care încetul cu încetul formeaza o armata împotriva putinilor oameni ramasi.

Eugene Clark îl interpreteaza pe Big Daddy, un fel de zombie Spartacus al legiunilor sinistre; într-o perversa rasturnare de logica, el este cel mai "înduiosator" personaj al filmului. Putinul rest de omenire este izolat într-un oras fortificat, divizat pe clase, condus de un oportunist nerusinat, Kaufman (Dennis Hopper). Acum, când armata de morti ne-morti se grupeaza si porneste spre oras, diferenta între supravietuirea omenirii si zombificarea totala a societatii o poate face o mâna de mercenari condusi de Riley (Simon Baker), ale carui motivatii numai altruiste nu sunt.

Protejat de un masiv vehicul blindat - "Dead Reckoning" - Riley si echipa sa îndeplinesc misiuni de "alimentare" din lumea din afara cetatii, pentru Kaufman si ai lui, în timp ce muritorii de rând... mor de saracie. Ca în filmele sale anterioare, Romero îsi pune amprenta cu umorul sau morbid si cu comentariile sociale. Ce distinge filmele lui Romero de alte filme de duzina este folosirea inteligenta a alegoriilor pentru a descrie climatul politic actual. Cu toate acestea, nici chiar "evolutia" zombie nu reuseste sa scoata acest film din groapa plina de sânge si mutilari. Sa speram ca seria va ramâne moarta cu acest episod.

Filmul contine multa violenta sângeroasa, cu prezentarea vizuala de dezmembrari si cu scene de canibalism, continut sexual, nuditate partiala, folosire de droguri, sarut între persoane de acelasi sex, limbaj grosolan si profanator. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=196