www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=194

Wicker Park

Regia:Paul McGuigan
Roluri principale:Josh Hartnett, Diane Kruger, Rose Byrne
Durata:114
Producator:Metro-Goldwyn-Mayer
Premiera în România:19.08.2005

În "Carari întortocheate", Josh Hartnett îi da via?a unui tânar obsedat sa descopere de ce fata visurilor sale l-a parasita fara macar sa îi dea un ultim sarut. Cu ac?iunea desfaourându-se Chicago, filmul, un remake dupa filmul francez "L'Appartement", se vrea o amestecatura de melodrama romantica oi suspans, nereuoind însa sa ofere acea cantitate emo?ionala care sa învinga lipsa unui scenariu de calitate.

Matthew (Hartnett) a fost parasit de prietena sa dansatoare, Lisa (Diane Kruger). Întors în Chicago dupa ce a trait doi ani la New York, Matthew este logodit cu sora oefului sau (Jessica Pare), încercând astfel sa îoi vada de via?a sa. Dar în ajunul unui zbor spre China, pentru a încheia o afacere importanta, Matthew vede în treacat într-un restaurant aglomerat o fata ce îi pare a fi Lisa. Acum Matthew este în fa?a unei dileme: sa renun?e la Shanghai oi sa puna în pericol rela?ia sa cu logodnica, sau sa se urce în avion, riscând sa piarda singura oansa de a afla raspunsul la întrebarea care îl ravaoeote din momentul în care Lisa l-a parasit. Evident, el opteaza pentru prima varianta. Dar ceea ce începe ca o cautare de raspunsuri devine în timp un vârtej de decep?ii oi de duplicitate emo?ionala. Dar toate acestea suna mai interesant decât sunt în realitate.

Simpaticul Matthew Lillard îl interpreteaza pe Luke, prietenul cel bun al lui Matthew, a carui prietena, Alex (Rose Byrne, singura prezen?a sclipitoare în film) ascunde ea însaoi o obsesie oi de?ine, literalmente, cheia gasirii Lisei. Regizorul Paul McGuigan ne prezinta ac?iunea cu cadre din trecut oi prezent, amestecând amintirile despre evenimente din perspectiva diferitelor personaje, pentru a le reuni apoi ca piesele dintr-un puzzle. În mod ironic, un film care se centreaza pe o problema de identitate - greoita, furata, etc. - sufera de o proprie criza de identitate. Pe lânga ca este un remake, regasim elemente din alte filme, precum "Colega de camera", sau "Atrac?ie fatala", sau "O afacere de neuitat".

Spre meritul lui McGuigan, scenele din dormitor sunt reduse, dar totuoi nu pot fi încadrate chiar aoa uoor la AP-13. Filmul atinge teme precum adevarul, încrederea, invidia, parerea de sine, dar tratarea acestor teme este superficiala. Datorita scenelor sexuale, folosirii uneori a unui limbaj oi a unui umor brut, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=194