www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=190

Off the Map

Regia:Campbell Scott
Roluri principale:Joan Allen, Sam Elliott
Durata:108
Producator:New Films International
Premiera în România:05.08.2005

Pe Joan Allen o vom mai vedea anul acesta în "The Upside of Anger", un film în care joaca alaturi de Kevin Costener. Pâna atunci însa, cinematografele ne-o ofera în filmul "Dincolo de departe", în care actrita reuseste sa impresioneze prin caldura materna pe care o insufla personajului ei, Arlene. Filmul, cu o desfasurare calma si cu o tema sensibila, se bazeaza pe o piesa de teatru scrisa de Joan Ackermann.

Ciudata familie Groden traieste aproape în izolare în New Mexico. Sotul (Sam Elliott) sufera de depresii de care nu vrea sa vorbeasca, dar care îl macina în interior; mama obisnuieste sa se ocupe uneori de gradina în costumul Evei; iar precocea fiica de 11 ani (Valentina De Angelis) traieste într-o lume a ei. Viata lor cunoaste un moment de cotitura odata cu sosirea unui agent IRS (Jim True-Frost) care doreste sa recupereze taxele catre stat neplatite de familia Groden. În final însa, agentul se îndragosteste de stilul boem de viata pe care îl descopera prin aceasta familie, pentru ca în cele din urma sa ia decizia de a ramâne acolo.

Oricât de plat ar suna scenariul, cea de-a doua tentativa regizorala a actorului Campbell Scott este în fapt un film dulce, nu dulceag, ce transmite un mesaj pozitiv despre valoarea familiei si a iubirii. Actorii interpreteaza foarte bine rolurile, inclusiv J.K. Simmons ca prietenul cel mai bun al tatalui de familie, precum si Amy Brenneman, care apare în câteva scene ca fiind fata ajunsa la maturitate.

Filmul continute unele scene cu nuditate si unele expresii crase. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=190