www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=189

Regia:Eric Darnell
Roluri principale:Ben Stiller, Chris Rock, Jada Pinkett Smith, David Schwimmer
Gen:Aventuri, Anima?ie, Comedie, Familie
Durata:86
Producator:DreamWorks SKG, PDI
Premiera în România:29.07.2005

Un cvartet de animale rasfa?ate de la zoo pornesc spre salbaticie în amuzanta comedie animata "Madagascar" (DreamWorks). Regizat de Eric Darnell oi Tom McGrath, filmul începe în Gradina Zoologica din New York, unde o întâlnim pe zebra Marty (voce Chris Rock), care, la aniversarea a zece ani simte o chemare tot mai puternica spre salbaticie, oi, cu mare curaj, porneote spre împlinirea visului. Deoi ferici?i de via?a în captivitate, colegii sai - leul Alex (voce Ben Stiller), atrac?ia Gradinii Zoologice; hipocondra girafa Melman (voce David Schwimmer); oi hipopotama Gloria (voce Jada Pinkett Smith) - pornesc dupa Marty.

În aventura lor prin orao, animalele sunt prinse, puse în cutii oi trimise înapoi în Africa, deoarece personalul de la Gradina Zoologica crede ca ele au încercat sa evadeze din cauza stresului urban. Pe drum însa, un grup de pinguini preiau controlul navei, îi schimba cursul spre Antartica, dar drept urmare cutiile cu cele patru animale cad peste bord. În final acestea ajung pe ?armul Madagascarului, locuita de o popula?ie de lemuri, mereu puoi pe distrac?ie, sub comanda regelui Julein (voce Sacha Baron Cohen). Distrac?ia lemurilor le este însa periodic distrusa de duomanii lor naturali, niote carnivore ce traiesc de asemenea pe insula.

Cele patru animale de la Gradina Zoologica descopera ca le este greu sa se acomodeze cu via?a în libertate. Mai ales leul Alex tânjeote dupa captivitate. Lemurii nu doresc sa îoi piarda oaspe?ii, caci prezen?a leului face ca ei sa iasa din meniul carnivorelor. Comedia i-a o întorsatura "dramatica" atunci când prietenia dintre Marty oi Alex este pusa la încercare. Marty afla ca po?i lua un carnivor oi sa îl sco?i din salbaticie, dar niciodata nu po?i sa sco?i salbaticia dintr-un carnivor. Aoa se face ca leul îoi redescopera instinctele, iar prietenii... risca sa devina hrana.

Vizual, "Madagascar" este încântator, atât când ac?iunea se petrece la orao, cât oi în jungla. Dar ac?iunea nu este suficient de captivanta. Chiar daca nu se ridica la nivelul lui "Shrek", filmul este ceva mai bun decât "Povestea unui rechin". Filmul con?ine multe aluzii la cultura de astazi, fiind, aoa dupa cum ne-au obionuit ultimele produc?ii, un film pentru copii oi pentru cei mari. Copiii se vor amuza de animale, pe care vor cauta sa le cumpere apoi din industria ce urmeaza oricarui film. Adul?ii pot medita la nostalgia pentru natura, sau la problema confort versus libertate... sau se pot amuza pur oi simplu de multiplele referin?e ale filmului la produc?ii precum "Planeta maimu?elor" sau "American Beauty" sau "The Twilight Zone".

Mesajul final al filmului este unul pozitiv, de pre?uire a prieteniei. Deoi exista unele expresii mai grosolane oi unele glume mai deocheate, filmul este în general la fel de domestic oi de blând ca Alex. În film exista violen?a oi unele secven?e ce ar putea fi deranjate pentru cei mici. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=189