www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=187

The Longest Yard

Regia:Peter Segal
Roluri principale:Adam Sandler, Chris Rock, Burt Reynolds
Durata:113
Producator:Paramount Pictures, Happy Madison Prod.
Premiera în România:22.07.2005

Hollywood-ul se ocupa din nou de reciclari, prezentându-l pe Adam Sandler ca vedeta în "Echipa Sfarma-Tot", o reluare a filmului lui Robert Aldrich din 1974, ce îl avea atunci ca vedeta pe Burt Reynolds. Acesta apare oi în acest film, dar acum în rolul antrenorului, Nate Scarborough. Ca în filmul original, Paul Crewe (Adam Sandler), fost jucator în Liga Na?ionala de Fotbal American (NFL), ajunge la închisoarea condusa de ambi?iosul oi obsedatul director Eddie Albert (interpretat de James Cromwell), care îl oantajeaza sa organizeze o confruntare de fotbal american între prizonierii semi-profesionioti oi durii gardieni.

Directorul vede în meci ocazia sa îmbunata?easca imaginea închisorii. Pentru Crewe, este ocazia unei razbunari personale cu soarta. Pentru ceilal?i prizonieri este însa doar ocazia de a juca murdar oi a lovi în gardieni fara sa fie pedepsi?i. Pentru a forma echipa, Crewe este ajutat de Scarborough oi de Caretaker (interpretat de Chris Rock), omul care poate ob?ine obiecte din exterior. Sandler nu convinge ca ar fi jucator în NFL, dar reuoeote cumva sa înmoaie atmosfera foarte violenta a filmului. Dat fiind ca filmul este despre oase rupte oi violen?a cu carul, regizorul Peter Segal a adus în film luptatori din Super Bowl oi jucatori cu adevarat din NFL (nume sonore pentru americani în special). ai cum filmul este facut în parteneriat cu MTV, îl regasim printre actori oi pe starul rap Nelly.

Spectatorul este condus spre a ?ine cu "sarmanii" de?inu?i, dar este greu sa faci aceasta când vezi ca singura lor motiva?ie este ura, justificata în parte de comportamentul rasial oi umilitor al gardienilor. Chiar daca înjuraturile sunt mai pu?ine la numar decât în filmul original, violen?a este mai exploziva în produc?ia 2005. Este greu de în?eles decizia producatorilor de a lua un film slab, pentru a-l produce din nou, rezultatul fiind tot un film slab. Iar categorisirea lui cu AP-13 (în SUA; în România, mai grav, este AG) este un semn grav a ce înseamna film potrivit pentru tineri. Pu?inele scene bune de umor nu pot lumina suficient filmul.

Filmul con?ine violen?e în închisoare oi pe terenul de fotbal, limbaj sexual oi vulgar, glume rasiale oi obscene, nuditate, folosirea alcoolului. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=187