www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=187

The Longest Yard

Regia:Peter Segal
Roluri principale:Adam Sandler, Chris Rock, Burt Reynolds
Durata:113
Producator:Paramount Pictures, Happy Madison Prod.
Premiera în România:22.07.2005

Hollywood-ul se ocupa din nou de reciclari, prezentându-l pe Adam Sandler ca vedeta în "Echipa Sfarma-Tot", o reluare a filmului lui Robert Aldrich din 1974, ce îl avea atunci ca vedeta pe Burt Reynolds. Acesta apare si în acest film, dar acum în rolul antrenorului, Nate Scarborough. Ca în filmul original, Paul Crewe (Adam Sandler), fost jucator în Liga Nationala de Fotbal American (NFL), ajunge la închisoarea condusa de ambitiosul si obsedatul director Eddie Albert (interpretat de James Cromwell), care îl santajeaza sa organizeze o confruntare de fotbal american între prizonierii semi-profesionisti si durii gardieni.

Directorul vede în meci ocazia sa îmbunatateasca imaginea închisorii. Pentru Crewe, este ocazia unei razbunari personale cu soarta. Pentru ceilalti prizonieri este însa doar ocazia de a juca murdar si a lovi în gardieni fara sa fie pedepsiti. Pentru a forma echipa, Crewe este ajutat de Scarborough si de Caretaker (interpretat de Chris Rock), omul care poate obtine obiecte din exterior. Sandler nu convinge ca ar fi jucator în NFL, dar reuseste cumva sa înmoaie atmosfera foarte violenta a filmului. Dat fiind ca filmul este despre oase rupte si violenta cu carul, regizorul Peter Segal a adus în film luptatori din Super Bowl si jucatori cu adevarat din NFL (nume sonore pentru americani în special). Si cum filmul este facut în parteneriat cu MTV, îl regasim printre actori si pe starul rap Nelly.

Spectatorul este condus spre a tine cu "sarmanii" detinuti, dar este greu sa faci aceasta când vezi ca singura lor motivatie este ura, justificata în parte de comportamentul rasial si umilitor al gardienilor. Chiar daca înjuraturile sunt mai putine la numar decât în filmul original, violenta este mai exploziva în productia 2005. Este greu de înteles decizia producatorilor de a lua un film slab, pentru a-l produce din nou, rezultatul fiind tot un film slab. Iar categorisirea lui cu AP-13 (în SUA; în România, mai grav, este AG) este un semn grav a ce înseamna film potrivit pentru tineri. Putinele scene bune de umor nu pot lumina suficient filmul.

Filmul contine violente în închisoare si pe terenul de fotbal, limbaj sexual si vulgar, glume rasiale si obscene, nuditate, folosirea alcoolului. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=187