www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=179

Roluri principale:Sam Rockwell, Mos Def, Martin Freeman
Gen:Aventuri, Comedie, SF
Durata:110
Rating:A-III (AP)
Producator:Touchstone Pictures, Walt Disney Pictures
Premiera în România:17.06.2005

"Ghidul Autostopistului Galactic" este o comedie traznita oi bizara despre sfâroitul planetei noastre. Bazat pe foarte populara poveste s.f. din 1979 (lansata ini?ial de BBC, pe calea undelor), filmul este distractiv - chiar daca uneori îi lipseote unitatea -, reunind o serie de aventuri spa?iale cu filosofii absurde oi satira inteligenta. Filmul aduce a amestec între "2001: O odisee spa?iala" oi "Ziua Independen?ei", fara a le copia însa.

Începutul ne poarta în Londra zilelor noastre, unde îi cunoaotem pe Arthur Dent (Martin Freeman) oi pe prietenul sau, Ford Prefect (Mos Def), care scapa din explozia Pamântului. Planeta ne-a fost distrusa pentru a face loc unei autostrazi interstelare, oi deoi delfinii ne-au avertizat, oamenii au fost prea prooti sa în?eleaga. Cei doi fug cu una din navele distrugatoare, condusa de o rasa de extratereotri numi?i vogoni, cunoscu?i pentru birocra?ia lor, pentru ?âfnooenia lor oi pentru poeziile neinspirate. Ford - un extraterestru în fapt! - otie toate despre vogoni, caci din sarcina sa face parte cercetarea pentru "Ghid", un colector enciclopedic de cunootin?e, ce reuneote "tot ce trebuie sa otii despre toate" din cosmos.

Dupa ce sunt da?i afara de pe nava vogona, ei sunt salva?i de o a alta nava condusa de bufonicul preoedinte galactic Zaphod Beeblebrox (Sam Rockwell). La bord mai se afla oi Trillian (Zooey Deschanel), singura alta fiin?a umana scapata, pe care Arthur a cunoscut-o la o petrecere. Cei patru pornesc într-un tur magic oi misterios al galaxiei, întâlnind tot felul de ciuda?enii care provoaca râsete. Alaturi de ei este Marvin (voce Alan Rickman), un robot mereu deprimat. Calatoria le aduce raspunsul la sensul întregii existen?e - daca chiar vre?i sa oti?i, este numarul 42. Jocul actorilor, britanici oi americani, este stralucit. Inteligen?a filmului este categoric britanica, filmul fiind uneori mai mult ingenios decât amuzant. O serie de scene sunt absolut adorabile, iar fanii poveotii originale pot fi mul?umi?i ca scenariul este în mare parte fidel, cu unele inven?ii desigur.

Regizat de Garth Jennings, filmul nu a avut un buget considerabil, aoa ca multe dintre personajele extraterestre sunt papuoi, nu imagini animate pe computer. Dar aceasta se întoarce în favoarea filmului. Din punct de vedere creotin se ridica însa unele probleme: la un moment dat asistam la un ceremonial ce pare a fi un ritual creotin ironizat. Mai mult, în film apare un obiect ce seamana prea izbitor cu o mostran?a. Daca aceasta a fost inten?ia realizatorilor filmului, înseamna ca pe creotini nu îi aoteapta o via?a mai buna nici în galaxie :).

Filmul con?ine unele poante mai deplasate, violen?a comica oi limbaj brut. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=179