www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=176

Regia:Sydney Pollack
Roluri principale:Nicole Kidman, Sean Penn
Gen:Ac?iune, Drama, Thriller
Durata:128
Producator:Universal Pictures, Working Title Films
Premiera în România:10.06.2005

Încerca?i sa va imagina?i "The Man Who Knew Too Much", "North by Northwest" oi "The Manchurian Candidate" reunite într-un singur film oi ve?i avea doar o mica idee despre ce va aoteapta în "Traducatoarea" (Universal), deoi acesta nu se ridica neaparat deasupra predecesorilor. Filmul prezinta o poveste cu suspans despre un agent al Serviciilor Secrete pe numele sau Tobin Keller (Sean Penn) - care lucreaza în tandem cu agenta Dot Woods (Catherine Keener) -, ce investigheaza afirma?ia Silviei Broome (Nicole Kidman), o traducatoare nascuta în Africa oi angajata de Na?iunile Unite, cum ca a auzit despre un complot împotriva premierului Zuwaniei (Earl Cameron) al fictivei ?ari Matobo, unde sta pe cale sa izbucneasca un genocid.

Dupa un exerci?iu de rutina de evacuare, Silvia se întoarce în cabina de traducator, unde aude despre un plan teribil, în limba ku, un rar (oi inventat) dialect african, vorbit doar de o mâna de baotinaoi. Ea este vazuta în cabina de traduceri, devenind astfel ?inta conspira?ioniotilor: aceotia încearca de-a lungul întregului film sa o omoare. Agentul Tobin vine sa o apere pe posibila victima, dar nu este sigur ca Silvia ar fi nevinovata, radacinile ei africane, crede el, putând sa îi dea un motiv sa îl vrea pe Zuwanie mort. Dar atunci, îl întreaba ea, de ce ar fi informat despre complot? Tobin afla ca parin?ii oi sora Silviei au fost ucioi când ea avea 12 ani, sub regimul lui Zuwanie, iar ea doreote cu ardoare sa îoi gaseasca fratele disparut, angajând întâlniri secrete cu cona?ionalul Philippe (Yvan Attal), un fotograf, oi fiind interesata de rela?ii cu doi duomani ai lui Zuwanie: Xola (Curtiss I' Cook) oi Kuman-Kuman (George Harris).

Inocen?a Silviei devine tot mai evidenta pentru Tobin odata cu trecerea timpului, mai ales când se dovedeote ca via?a ei este cu adevarat în pericol. În final, desigur, Tobin descopera ca s-a îndragostit de Silvia, deoi abia cu doua saptamâni înainte so?ia i-a murit într-un accident de maoina. Thriller-ul politic al regizorului Sydney Pollack este foarte (prea?) complex, dar oi improbabil, realizat însa cu mare stil. Pollack de altfel apare în film, în rolul oefului Serviciilor Secrete. Distribu?ia filmului este impresionanta. Kidman devine tot mai mult o noua Meryl Streep, cu un look oi cu un accent nou la fiecare film. Aici ea se reinventeaza cu o vorbire africana oi cu un aspect blond, palid. Penn ofera de asemenea o presta?ie înalta, dupa cum ne-a obionuit. Pentru prima oara în film apare... cladirea ONU, interiorul mai exact - Pollack a reuoit sa ob?ina acordul pentru a filma aici.

Filmul, fara a straluci extraordinar, nu plictiseote. Este un film în ton cu societatea de astazi, iar violen?a este discreta, pe când con?inutul sexual lipseote cu desavâroire. Mesajul este laudabil: cuvintele sunt superioare armelor atunci când este vorba de rezolvarea unor probleme interna?ionale, lucru demonstrat de diplomata Silvia în fa?a impulsivului Tobin; dar filmul vorbeote oi despre puterea vindecatoare a iertarii oi condamna regimurile totalitare.

Filmul con?ine limbaj profanator oi brut, câteva secven?e cu violen?a, o scena cu trupuri masacrate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=176