www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=169

Beyond the Sea

Regia:Kevin Spacey
Roluri principale:Kevin Spacey, John Goodman, Kate Bosworth
Durata:121
Producator:Trigger Street Productions
Premiera în România:13.05.2005

În filmul biografic "Beyond the Sea" (Lions Gate), la care a fost de asemenea producator, regizor si co-scenarist, Kevin Spacey, la vârsta de 44 de ani, îl interpreteaza pe Bobby Darin (care a murit la 36 de ani). Povestea începe cu tânarul Walden Robert Cassotto (William Ullrich), lovit de febra reumatica, îngrijit fiind de mama sa, Polly (Brenda Blethyn). Darin îl aude pe medic spunându-i mamei ca inima lui a fost afectata si ca va fi norocos sa ajunga la a 15-a sa aniversare a zilei de nastere, predictie care îl va urmari întreaga viata.

Polly îl ajuta în recuperarea lui prin muzica, si deoarece el dovedeste a avea talent, îl încurajeaza în cariera sa. Polly asista la primele lui succese cu hit-uri precum "Splish Splash" si "Mack the Knife", dar moare înainte ca el sa îsi înceapa cariera în cinematografie. În timpul unor filmari în Italia, Darin se îndragosteste nebuneste de Sandra Dee (Kate Bosworth). El o cucereste si, în ciuda opozitiei mamei ei (Greta Scacchi), se casatoresc. În noaptea nuntii lor, Dee este un pachet de nervi, si izbucneste în lacrimi, temându-se de intimitate. Darin îi promite ca va sta pe partea lui de pat atâta timp cât va dori ea. Sandra cedeaza în fata acestei atitudini deschise, sincere.

Ascensiunea rapida a carierei lui Darin aduce multa tensiune în casnicie, chiar si dupa ce se naste fiul lor Dodd. Dee începe sa bea excesiv, datorita stresului carierelor lor asemanatoare. Darin este ajutat în cariera sa de sora lui mai mare, Nina (Caroline Aaron), si de sotul acesteia, Charlie (Bob Hoskins), care în final devine protectorul lui Darin. Odata cu trecerea timpului, Darin încearca sa îsi modifice stilul muzical pentru a include cântece folk si anti-razboi. În plan personal, afla lucruri cutremuratoare despre genealogia lui, si se confrunta de asemenea cu probleme de sanatate tot mai grave legate de inima.

Actorul Kevin Spacey pare putin cam matur pentru rolul sau, dar paseste cu încredere pe urmele lui Bobby Darin, inclusiv prin intermediul unor interpretari vocale extraordinare, care îi vor surprinde pe multi. Realizarea lui Spacey este cu atât mai remarcabila cu cât el interpreteaza singur toate cântecele, cu o voce puternica, surprinzator de asemanatoare cu cea a lui Darin. În ciuda conflictelor, legatura dintre Darin si Dee este prezentata ca fiind puternica si plina de iubire, întarita de iubirea lor reciproca pentru fiul lor. (Filmul nu prezinta divortul lor din viata reala, dar un postscript scris ne spune ca Dee continua sa îl iubeasca pe Darin si în prezent, si nu s-a recasatorit vreodata.) Filmul este un triumf pentru multilateralul Spacey.

Filmul contine limbaj necizelat si vulgar, si sugerarea unei relatii sexuale. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=169