www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=168

Regia:Tim Fywell
Roluri principale:Kim Cattrall, Michelle Trachtenberg
Durata:92
Rating:A-I (G)
Producator:Walt Disney Pictures
Premiera în România:13.05.2005

De la filmele lui Sonja Henie din anii '30, patinajul a fost o tema frecventa pe mare ecran. "Printesa ghetii" (Disney) este o simpla dar nu plictisitoare poveste despre o studenta, pe nume Casey (Michelle Trachtenberg), priceputa la fizica, dar a carei inima o trage spre patinajul profesionist. Ea se hotaraste sa abordeze un proiect stiintific despre corelatia dintre patinaj si fizica, dar, urmarindu-si colegii, Gen (Hayden Panettiere), Nikki (Kirsten Olson) si Tiffany (Jocelyn Lai), patinând pe gheata, ea o roaga pe mama divortata a lui Gen - fosta campioana Tina (interpretata Kim Cattrall, într-un rol de alta factura decât cel din serialul "Totul despre sex") - sa o antreneze si pe ea. Tina cea când calda, când rece, interesata în primul rând de progresele fiicei ei, îi spune ca o va costa, asa ca imediat Casey îsi ia o slujba pentru a câstiga banii necesari. Între timp mama lui Casey, Joan (Joan Cusack), profesoara, hotarâta ca patinajul nu poate fi important, a decis ca fata ei va urma fizica la Harvard.

Casey se descurca excelent pe gheata, si îsi da seama rapid ca ar avea sanse la campionat. Ea plateste orele suplimentare oferite de antrenoare, antrenându-si chiar ea colegii: ea le explica cum sa faca miscarile folosind si respectând legile fizicii. Evolutia in crescendo a ei este urmarita cu admiratie de fratele lui Gen, Teddy (Trevor Blumas). Dar pe masura ce competitia se apropie, Casey este derutata de sentimentele legate de viitorul ei, de secretul pe care îl ascunde fata de mama ei, de competitia acerba cu patinatorii cu experienta, si de latura nu tocmai simpatica a Tinei, cu care a ajuns în conflict. În final, Gen îi va spune Tinei ca nu este facuta pentru a fi patinatoare, iar Casey îi va spune lui Joan ca patinajul este adevarata ei pasiune (destul de previzibil, nu?).

Filmul lui Tim Fywell este unul modest, lipsindu-i poate un scenariu mai elaborat. Scenele de patinaj sunt dragute, Trachtenberg jucând chiar ea în majoritatea daca nu în toate scenele, si nu o dublura. Atmosfera din jurul patinoarului este convingatoare. Actorii îsi joaca bine rolurile: Trachtenberg reuseste sa dea viata unei eroine credibile, iar Cusack si Cattrall îsi intra bine în rol, mai ales la confruntarea inevitabila care va avea loc între ele. Totul se sfârseste cu bine, iar temele care razbat din film sunt prietenia, cinstea, urmarea idealurilor. Casey se împaca la final cu mama ei, aratând ca totusi cinstea este cea mai buna cale, oricât de dificila ar parea la un moment dat.

Filmul este cu siguranta unul de familie. Desi se adreseaza în primul rând tinerelor domnisoare, parintii si chiar si fratii îl vor putea gusta. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audienta generala. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu G - adica tot audienta generala.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=168