www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=168

Regia:Tim Fywell
Roluri principale:Kim Cattrall, Michelle Trachtenberg
Durata:92
Rating:A-I (G)
Producator:Walt Disney Pictures
Premiera în România:13.05.2005

De la filmele lui Sonja Henie din anii '30, patinajul a fost o tema frecventa pe mare ecran. "Prin?esa ghe?ii" (Disney) este o simpla dar nu plictisitoare poveste despre o studenta, pe nume Casey (Michelle Trachtenberg), priceputa la fizica, dar a carei inima o trage spre patinajul profesionist. Ea se hotaraote sa abordeze un proiect otiin?ific despre corela?ia dintre patinaj oi fizica, dar, urmarindu-oi colegii, Gen (Hayden Panettiere), Nikki (Kirsten Olson) oi Tiffany (Jocelyn Lai), patinând pe ghea?a, ea o roaga pe mama divor?ata a lui Gen - fosta campioana Tina (interpretata Kim Cattrall, într-un rol de alta factura decât cel din serialul "Totul despre sex") - sa o antreneze oi pe ea. Tina cea când calda, când rece, interesata în primul rând de progresele fiicei ei, îi spune ca o va costa, aoa ca imediat Casey îoi ia o slujba pentru a câotiga banii necesari. Între timp mama lui Casey, Joan (Joan Cusack), profesoara, hotarâta ca patinajul nu poate fi important, a decis ca fata ei va urma fizica la Harvard.

Casey se descurca excelent pe ghea?a, oi îoi da seama rapid ca ar avea oanse la campionat. Ea plateote orele suplimentare oferite de antrenoare, antrenându-oi chiar ea colegii: ea le explica cum sa faca miocarile folosind oi respectând legile fizicii. Evolu?ia in crescendo a ei este urmarita cu admira?ie de fratele lui Gen, Teddy (Trevor Blumas). Dar pe masura ce competi?ia se apropie, Casey este derutata de sentimentele legate de viitorul ei, de secretul pe care îl ascunde fa?a de mama ei, de competi?ia acerba cu patinatorii cu experien?a, oi de latura nu tocmai simpatica a Tinei, cu care a ajuns în conflict. În final, Gen îi va spune Tinei ca nu este facuta pentru a fi patinatoare, iar Casey îi va spune lui Joan ca patinajul este adevarata ei pasiune (destul de previzibil, nu?).

Filmul lui Tim Fywell este unul modest, lipsindu-i poate un scenariu mai elaborat. Scenele de patinaj sunt dragu?e, Trachtenberg jucând chiar ea în majoritatea daca nu în toate scenele, oi nu o dublura. Atmosfera din jurul patinoarului este convingatoare. Actorii îoi joaca bine rolurile: Trachtenberg reuoeote sa dea via?a unei eroine credibile, iar Cusack oi Cattrall îoi intra bine în rol, mai ales la confruntarea inevitabila care va avea loc între ele. Totul se sfâroeote cu bine, iar temele care razbat din film sunt prietenia, cinstea, urmarea idealurilor. Casey se împaca la final cu mama ei, aratând ca totuoi cinstea este cea mai buna cale, oricât de dificila ar parea la un moment dat.

Filmul este cu siguran?a unul de familie. Deoi se adreseaza în primul rând tinerelor domniooare, parin?ii oi chiar oi fra?ii îl vor putea gusta. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu G - adica tot audien?a generala.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=168