www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=165

A Love Song for Bobby Long

Regia:Shainee Gabel
Roluri principale:John Travolta, Scarlett Johansson
Durata:119
Producator:El Camino Pictures
Premiera în România:06.05.2005

Dupa câteva filme de buget mare dar dezamagitoare, John Travolta revine pe marele ecran în filmul de debut al regizoarei Shainee Gabel, "Cântec de iubire", o drama în triunghi despre familie si iertare.

Bazata pe romanul "Off Magazine Street," de Ronald Everett Capps, si amplasata în New Orleans, povestea îl are în centru pe Bobby (Travolta), un fost stralucit profesor de literatura, acum iubitor de bautura, obsedat de greseli ale trecutului. El locuieste într-o casa darapanata, împreuna cu protejatul si fostul sau asistent, Lawson Pines (Gabriel Macht), acum tovarasul sau fidel de pahar. Atunci când nu este în stare de ebrietate, Lawson scrie o carte despre mentorul sau, din care unele fragmente asigura naratiunea filmului. Cortina se ridica la înmormântarea Lorrainei, fosta iubita a lui Bobby, sufletul sau pereche, care nu apare niciodata pe ecran, dar a carei prezenta se simte în întreg filmul.

Câteva zile mai târziu, fiica înstrainata a Lorrainei, Purslane sau "Pursy" (Scarlett Johansson), apare în pragul casei si declara ca se muta aici, sustinând ca mama i-a lasat ei casa. Cum era de asteptat, relatia dintre cei trei nu începe bine, iar Bobby încearca sa fie cât mai necivilizat cu putinta, pentru a scapa de impertinenta intrusa. În scurt timp însa, Pursy ajunge sa îi ajute pe cei doi sa renunte la bautura, iar ei pe ea sa obtina GED. La un moment dat, Pursy dezvaluie un secret îngropat, care va pune la încercare si în acelasi timp va întari relatia ei cu Bobby. "A Love Song for Bobby Long" are toate ingredientele unui film bun, inclusiv o distributie solida si un conflict, dar de data aceasta întregul este mai putin valoros decât suma partilor de calitate.

Travolta reuseste sa faca sa fie simpatic chiar si un alcoolic auto-distructiv, dar rolul acesta nu i se poate adauga listei rolurilor memorabile. Filmul exploreaza conditia umana în toata fragilitatea sa, si este plin de citate literare. Unul este din poetul Robert Frost, care spunea: "Fericirea ia în înaltime ceea ce îi lipseste în lungime". Din pacate filmului îi lipseste adâncimea, si atunci o ia în lungime. Totusi, filmul se încheie într-o nota salvatoare, si ofera un mesaj puternic despre parerea de rau si despre o a doua sansa, în rezonanta cu viziunea crestina.

Filmul prezinta abuzul de alcool si foloseste mult limbajul si umorul necizelate si cu tenta sexuala, precum si vulgaritati. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=165