www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=165

A Love Song for Bobby Long

Regia:Shainee Gabel
Roluri principale:John Travolta, Scarlett Johansson
Durata:119
Producator:El Camino Pictures
Premiera în România:06.05.2005

Dupa câteva filme de buget mare dar dezamagitoare, John Travolta revine pe marele ecran în filmul de debut al regizoarei Shainee Gabel, "Cântec de iubire", o drama în triunghi despre familie oi iertare.

Bazata pe romanul "Off Magazine Street," de Ronald Everett Capps, oi amplasata în New Orleans, povestea îl are în centru pe Bobby (Travolta), un fost stralucit profesor de literatura, acum iubitor de bautura, obsedat de greoeli ale trecutului. El locuieote într-o casa darapanata, împreuna cu protejatul oi fostul sau asistent, Lawson Pines (Gabriel Macht), acum tovaraoul sau fidel de pahar. Atunci când nu este în stare de ebrietate, Lawson scrie o carte despre mentorul sau, din care unele fragmente asigura nara?iunea filmului. Cortina se ridica la înmormântarea Lorrainei, fosta iubita a lui Bobby, sufletul sau pereche, care nu apare niciodata pe ecran, dar a carei prezen?a se simte în întreg filmul.

Câteva zile mai târziu, fiica înstrainata a Lorrainei, Purslane sau "Pursy" (Scarlett Johansson), apare în pragul casei oi declara ca se muta aici, sus?inând ca mama i-a lasat ei casa. Cum era de aoteptat, rela?ia dintre cei trei nu începe bine, iar Bobby încearca sa fie cât mai necivilizat cu putin?a, pentru a scapa de impertinenta intrusa. În scurt timp însa, Pursy ajunge sa îi ajute pe cei doi sa renun?e la bautura, iar ei pe ea sa ob?ina GED. La un moment dat, Pursy dezvaluie un secret îngropat, care va pune la încercare oi în acelaoi timp va întari rela?ia ei cu Bobby. "A Love Song for Bobby Long" are toate ingredientele unui film bun, inclusiv o distribu?ie solida oi un conflict, dar de data aceasta întregul este mai pu?in valoros decât suma par?ilor de calitate.

Travolta reuoeote sa faca sa fie simpatic chiar oi un alcoolic auto-distructiv, dar rolul acesta nu i se poate adauga listei rolurilor memorabile. Filmul exploreaza condi?ia umana în toata fragilitatea sa, oi este plin de citate literare. Unul este din poetul Robert Frost, care spunea: "Fericirea ia în înal?ime ceea ce îi lipseote în lungime". Din pacate filmului îi lipseote adâncimea, oi atunci o ia în lungime. Totuoi, filmul se încheie într-o nota salvatoare, oi ofera un mesaj puternic despre parerea de rau oi despre o a doua oansa, în rezonan?a cu viziunea creotina.

Filmul prezinta abuzul de alcool oi foloseote mult limbajul oi umorul necizelate oi cu tenta sexuala, precum oi vulgarita?i. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=165