www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=163

Regia:Brad Silberling
Roluri principale:Jim Carrey, Meryl Streep
Gen:Aventuri, Comedie, Fantastic
Durata:108
Producator:Nickelodeon Movies, DreamWorks SKG
Premiera în România:22.04.2005

Încântatorul si macabrul "Lemony Snicket - O serie de evenimente nefericite" (Paramount) face parte din categoria acelor filme pe care si copiii si adultii le pot gusta la fel de mult. Bazat pe cartile "The Bad Beginning", "The Reptile Room" si "The Wide Window", aparute în traducere la editura Egmond România si scrise de Lemony Snicket (aka Daniel Handler), filmul regizat de Brad Silberling îi ofera lui Jim Carrey un loc pentru însufletirea a diferite caractere, cu aplombul sau bine stiut.
În centrul povestii sunt cei trei copii Baudelaire: Violet (Emily Browning), inventatoarea de 14 ani; Klaus (Liam Aiken), baiatul de 12 ani îndragostit de carti; si Sunny (Kara si Shelby Hoffman), micuta priceputa la a lovi în orice si cu orice. Dupa ce parintii lor au disparut într-un misterios incendiu care le-a distrus casa, cei trei orfani sunt luati de avocatul Mr. Poe (Timothy Spall), si dusi sa locuiasca cu raul Conte Olaf (Jim Carrey), un personaj rau caruia îi pasa doar de averea copiilor. El îi pune sa lucreze si sa îi gateasca, lui si prietenilor sai ciudati, iar mai apoi încearca sa îi ucida închizându-i într-o masina pe sinele de tren. Încercarea esueaza, iar copiii sunt transferati în grija unui amabil dar excentric posesor de reptile, Unchiul Monty (Billy Connolly), un erpetolog care tine o vipera "ucigatoare" ce se dovedeste a fi blânda ca o pisicuta, iar apoi Matusei Josephine (Meryl Streep), care are o fobie legata de agentii imobiliari.

Toate acestea sunt narate într-o maniera amuzanta de omniprezentul Jude Law, care apare doar ca silueta. Atunci când povestea devine prea înfricosatoare sau tensionata, actiunea se opreste si îl vedem pe Snicket la masina de scris, scriind ce se mai întâmpla. Acest siretlic scuteste filmul de la faze care l-ar fi facut inaccesibil celor mici. Jim Carrey îl interpreteaza minunat pe ticalosul Olaf; Meryl Streep demonstreaza înca o data cât de fina poate sa fie într-o comedie. Billy Connolly este simpatetic. Iar copiii sunt perfecti. Scenografia lui Rick Heirich este absolut splendida. Filmul are un excelent final moral, care îmbraca totul într-o nota înalta. Merita amintit si genericul de final, care face ca filmul sa fie distractiv pâna chiar la ultimul cadru.

Filmul contine unele situatii tensionate si câteva expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=163