www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=162

Regia:Kerry Conran
Roluri principale:Angelina Jolie, Jude Law, Gwyneth Paltrow
Gen:Ac?iune, Aventuri, SF
Durata:107
Producator:Brooklyn Films
Premiera în România:22.04.2005

Într-un futuristic New York, un curajos pilot oi o îndraznea?a reportera pornesc în cautarea abominabilului dr. Totenkopf, pentru a-l distruge înainte ca acesta sa reuoeasca în planul sau de dominare a lumii. Debut al lui Kerry Conran ca scenarist oi regizor, "Capitanul Sky oi lumea viitorului" (Paramount) este un film realizat într-o maniera unica din punct de vedere tehnic, fara decoruri oi loca?ie, folosind însa efecte speciale digitale pentru completarea fiecarui cadru. Prezinta un viitor negru, cu maoini ce circula pe ploaie, lampadare de strada întunecate oi dirijabile ce se opresc pe Empire State Building, o.a.m.d.

New York-ul, oi lumea întreaga de fapt, sunt în mare necaz. Oameni de otiin?a germani, din secreta Unitate 11, dinaintea primului razboi mondial, care au facut "lucruri teribile", sunt acum ucioi unul câte unul. Reportera Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) este hotarâta sa afle cauza acestor crime, împotriva obiec?iilor editorului ei (Michael Gambon). Uriaoi robo?i circula prin orao, devastând cu picioarele lor de zece tone. Neînfricata Polly porneote cu aparatul foto sa surprinda ac?iunea, riscând în fiecare moment sa fie calcata de robo?i.

Toate urmele îl indica pe infamul Totenkopf; Joe Sullivan, numit oi capitanul Sky (Jude Law) este deja pe urmele lui. Polly insista sa i se alature capitanului Sky în cautarea raufacatorului, iar el o accepta mai mult de nevoie, caci descopera ca Polly are o harta vitala misiunii lui. Astfel începe un zbor nebunesc în cautarea dr. Totenkopf, cel care l-a rapit pe Dex (Giovanni Ribisi), partenerul lui Sullivan. În drum spre cartierul general al dr. Totenkopf, din mun?ii Himalaya, cei doi trebuie sa înfrunte diverse pericole. Lor li se alatura o fosta iubita a capitanului Sky, pe nume Franky (Angelina Jolie).

Realizarea digitala a decorurilor reprezinta o realizare impresionanta, dar camera nu sta prea mult într-un loc pentru a putea aprecia opera în detaliu. Iar folosirea unei palete sarace în culori, care se vrea sa ajute la crearea impresiei de epoca, face pâna la urma din film nu doar unul monocromatic, ci oi unul monoton. Paltrow oi Law nu reuoesc sa straluceasca în film: ea mai mult se plânge, el este mai mult un puotan decât un erou. Cuplul lor a reuoit mult mai bine în "The Talented Mr. Ripley". Doar Jolie aduce o anumita stralucire în tonul de gri al filmului. Furtuna oi furia ac?iunii nu slabesc în film nici macar pentru un minut; accentul cade mai mult pe hardware decât pe povestea umana, ceea ce este regretabil.

Datorita violen?ei, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=162