www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=156

Constantine

Regia:Constantine
Roluri principale:Keanu Reeves, Rachel Weisz, Tilda Swinton
Gen:SF, Thriller
Durata:121
Premiera în România:01.04.2005

"Constantin" ("Constantine") este un film de actiune intens violent, cu unele elemente religioase, precum fortele binelui contra cele ale raului, jertfa de sine, rascumpararea, personajul îngerului Gabriel etc, în centrul caruia se afla John Constantine (Keanu Reeves), un exorcist fumator înrait, care se lupta cu cancerul de plamâni si cu fortele demonice. Metoda sa de exorcizare include capturarea demonului interior într-o oglinda, si aruncarea acesteia pe fereastra. Apare în film si detectivul de politie Angela Dodson (Rachel Weisz), profund tulburata în legatura cu sora ei geamana, recent internata într-o institutie pentru boli mentale si care se pare ca s-a sinucis. Angela însa stie ca sora sa a fost o buna catolica, si ca nu si-ar fi pus niciodata capat vietii, asa ca banuieste ca aceasta a fost ucisa.

Atunci când Angela îl abordeaza pe un preot pentru a-si înmormânta cum se cuvine sora, acesta îi spune un "nu" amabil dar ferm. Ea aude despre Constantine, asa ca îl cauta, si îi expune cazul ei. Constantine tocmai a aflat ca ar putea sa mai aiba putin timp de trait, si este reticent în a o ajuta, dar ea îl convinge în cele din urma. "Raiul si iadul sunt chiar aici", îi spune el Angelei. "Îngerii si demonii nu pot sa treaca, dar exista metisi". Acestia sunt creaturi care arata ca oamenii dar sunt, de fapt, de partea lui Dumnezeu sau a diavolului. Înca de copil, Constantine a avut capacitatea stranie de a-i vedea, si atunci când socurile electrice au esuat în a-l "vindeca", a încercat sa se sinucida. El spera ca scotând demoni sa obtina puncte rosii pentru rai.

Constantine are un ucenic de încredere, Chaz (Shia LaBeouf), care si-ar dori sa faca mai multe decât doar sa conduca masina. Un expert ocult, Beeman (Max Baker), îl înzestreaza pe Constantine cu cele mai noi arme de înfrângere a demonilor. Un alt personaj este pr. Hennesy, un preot tulburat (Pruitt Taylor Vince), un alcoolic abstinent care se teme de o recadere. El poarta la gât o amuleta pentru alungarea spiritelor rele, iar atunci când este convins sa renunte la ea, are parte de mari necazuri. Constantine frecventeaza un bar, condus de Midnite (Djimon Hounsou), care are un partener sinistru pe nume Balthazaar (Gavin Rossdale), un acolit al diavolului.

Nici unul dintre apropiatii lui Constantine nu crede ca este posibil ca demoni în toata regula sa se manifeste pe pamânt, dar el stie mai bine. Dupa ce a fost atacat de un demon adevarat într-o noapte ploioasa - înfatisat prin efecte speciale înfricosatoare - începe sa intuiasca faptul ca demonii ar fi gata sa patrunda în lumea noastra în toata grozavia lor. Constantine îi spune Angelei ca ar trebui sa afle daca Isabel este într-adevar în iad. Cu ajutorul unei pisici, el reuseste sa faca o calatorie în iad, reprezentata în modul traditional - o multime de creaturi rosii, înspaimântatoare, si de trupuri chircite de durere. Mai târziu, Angela marturiseste ca sora ei avea puterea de a vedea lucruri stranii, si ea la rândul ei o poate face, desi a refuzat sa accepte acest lucru toata viata.

Filmul contine multa violenta grafica cu scene sângeroase, limbaj necizelat, si scene profanatoare. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=156