www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=148

Regia:Rob Bowman
Roluri principale:Jennifer Garner
Gen:Actiune, Aventuri, Drama
Durata:97
Producator:20th Century Fox
Premiera în România:11.03.2005

"Elektra" (20th Century Fox) este un film nu tocmai "elektrizant", bazat pe benzile desenate ale lui Marvel Comics. Personajul principal, interpretat de Jennifer Garner (cunoscuta din serialul "Alias"), este o femeie fatala, luptatoare cu sabia, care da peste cap un supra-puternic sindicat al crimei atunci când decide sa nu îsi respecte instinctele asasine ci sa îsi protejeze cele doua tine - o tânara (Kirsten Prout) si pe tatal ei (Goran Visnjic) - pe care are fi trebuit sa le execute.

Terence Stamp îl interpreteaza pe Stick, un învatator orb care o instruieste pe Elektra în arta razboiului. Jennifer Garner ar fi trebuit sa lumineze filmul, dar din pacate rolul ei consta în a umbla semeata în costumul ei, lovind în stânga si în dreapta, încercând pe fundal sa ne ofere un conflict moral care o macina. Ea reia rolul pe care l-a jucat în 2003, în la fel de posacul "Daredevil", alaturi de Ben Affleck, film în care personajul ei se îndragostea de partenerul costumat, Matt Murdock.

Specific genului, trecutul misterios al super-eroului ne este prezentat prin flashback-uri, iar Elektra nu face exceptie. Dupa ce a fost ranita mortal, ea este adusa la viata de Stick. Devine un excelent asasin platit, care nu întreaba, traieste doar ca sa ucida. Când însa ajunge sa primeasca ordin sa îi ucida pe cei doi, tata si fiica, ceva se întâmpla în/cu ea. Organizatia pentru care trebuia sa îi execute, "The Hand", începe sa o urmareasca. Se evidentiaza doua forte: "The Chaste", trupa de super-eroi ai lui Stick, cei buni, si "The Hand", organizatia criminala, cei rai. Acestia din urma sunt condusi de Kirigi (Will Yun Lee). Kirigi are patru demoni formidabili: Typhoid, Stone, Kinkou and Tattoo.

Daca ati vazut Blade III atunci stiti si Elektra, doar ca decorul nu este orasul (gri, metalizat, întunecat), ci o lume naturala (cu cer, paduri, lacuri, câmpii). Pentru aceste filmari s-a folosit minunata zona de lânga Vancouver. Dar decorul nu este suficient sa salveze filmul. Dialogul sec si complotul neclar completeaza esecul filmului.

Filmul include multa violenta stilizata, scene dure precum decapitari (care nu sunt prezentate direct), teme morale ambigue, sarut senzual între persoane de acelasi sex, limbaj grosolan si o blasfemie, drept pentru care Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=148