www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=146

A Very Long Engagement / Un long dimanche de fiancailles

Regia:Jean-Pierre Jeunet
Roluri principale:Audrey Tautou, Gaspard Ulliel
Gen:Drama, Romantic, Razboi
Durata:134
Premiera în România:25.02.2005

O tânara fran?uzoaica porneote în cautarea adevarului despre soarta pe câmpul de lupta a logodnicului ei, în melancolica drama despre primul razboi mondial "O logodna foarte lunga" ("Un long dimanche de fiancailles") (Warner Independent Pictures). Filmul îi reuneote pe regizorul Jean-Pierre Jeunet oi actri?a Audrey Tautou, oi combina o atragatoare poveste emo?ionanta cu imagini fascinante, rezultând o impresionanta parabola despre absurditatea razboiului oi puterea iubirii.

Bazata pe romanul lui Sebastien Japrisot, povestea o are în centru pe Mathilde (Tautou), o frumoasa tânara ce sufera de poliomielita, care refuza sa renun?e la speran?a ca logodnicul ei, Manech (Gaspard Ulliel), a supravie?uit razboiului, în ciuda rapoartelor oficiale care sus?in contrariul. O dura secven?a de început arata cum Manech, împreuna cu al?i patru solda?i afla?i împreuna cu el pe front, au fost aduoi în fa?a cur?ii mar?iale pentru rani auto-provocate, pe care oi le-au facut în disperare, crezând ca astfel vor putea merge acasa.

Ca pedeapsa, to?i cinci sunt izgoni?i din siguran?a relativa a tranoeelor alia?ilor oi lasa?i - cu oanse mari sa moara în schimbul de focuri - între liniile franceze oi germane. Însa câ?iva martori - inclusiv unii oameni din batalionul sau - declara ca Manech ar fi reuoit sa scape, dându-i Mathildei o licarire de speran?a, oi ea nu are nevoie de mai mult. Sus?inuta de unchiul oi matuoa ei (Chantal Neuwirth oi Dominique Pinon), Mathilde se porneote sa descopere misterul legat de soarta lui Manech.

Într-un fir paralel al ac?iunii este implicata o misterioasa doamna (Marion Cotillard), care a fost iubita unuia dintre ceilal?i barba?i condamna?i, oi care se afla într-o misiune - de razbunare - pe cont propriu, pentru a-i pedepsi pe cei responsabili pentru moartea tragica a iubitului ei. Pentru a-oi ascunde identitatea ea apeleaza la diferite deghizari, inclusiv o haina de calugari?a.

"O logodna foarte lunga" are un puternic mesaj anti-razboi. Incursiunile în vie?ile celorlal?i barba?i condamna?i arata cum ororile razboiului afecteaza vie?ile celor ramaoi în urma. Con?ine însa unele scene obscene oi un fir al ac?iunii dubios din punct de vedere moral, în care un soldat îi cere celui mai bun prieten al sau sa faca un copil cu so?ia sa (interpretata de Jodie Foster), pentru ca el sa fie lasat la vatra. Totuoi, acest bine realizat film transmite în esen?a un mesaj de speran?a, despre capacitatea iubirii de a depaoi toate obstacolele - chiar oi moartea oi disperarea.

Datorita violen?ei din scenele de razboi, incluzând mutilari sângeroase, câteva crime, o execu?ie; câtorva scene cu rela?ii sexuale, nudita?ii, comportamentelor morale îndoielnice, oi unei scene cu masturbare, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=146